Sokkedilla er tilbake!

Takk og lov!

Jeg ligger fortsatt «litt etter skjema» i Sokkegalskapen min, 52 par sokker på ett år (ut juni måned). I alle fall viss jeg sammenligner med de to foregående årene.

Men nå er jeg i gang igjen!

Jula, samt strikkeriene i den forbindelse, må nok ta litt av skylda.

Her er tre ferdige par, samtlige strikka i år. Altså på 10 dager. De har flere ting til felles:

1) De er av samme designer, Erica Lueder.

2) De er inspirert av Harry Potters verden , hvilket navnene røper (og jeg er en svoren HP tilhenger – fanga fra første bok…)!

3) De er herresokker (nei, tenk det…)

4) De «går» ikke så veldig langt – de blir i familien…

Første par ut, «The Weasley Homestead», er strikka i et for meg «tjukt» garn, Sterk:

Jeg skjønte jo raskt at to nøster Sterk ville bli for lite, men siden jeg «aldri» kaster en garnrest hadde jeg noe grått Sterk liggende (jada, garn»rommet» mitt bærer preg av denne svakheten min…). Merkelig nok (?) gjorde de kontrast-grå tærne «susen» på Ravelry, jeg har fått kommentarer om at de ble enda mer «Weasley»-ske på den måten! Og det kan jo stemme – viss man har litt kjennskap til herlige Molly Weasley!!!

Par nr. 2, «Patchwork Weasley Socks», har struktur som et lappeteppe, sjøl om de er ensfarga grå:

Disse er strikka i Drops Fabel, og på grunn av gråfargen er de med i alongene både i SockDown og SolidSocks.

Det tredje paret, «Snape’s Stockings», er strikka i flerfarga Regia.

Begge de to siste mønstrene syns jeg var morsomme å strikke, og supre til herresokker. Dessverre kom ikke mønsteret så godt fram på dette siste paret, men sånn er det nå en gang.

I tillegg til disse tre er jeg omtrent halvveis på et fjerde par, Blathnat (Mystery Socks). Disse er også i Drops Fabel. Jeg strikker to-på-en-gang, og venter (utålmodig) på neste «clue»!

Som om ikke dette skulle være nok, har jeg handla meg nesten flau på Pickles, som har kjørt noen vanvittig fristende tilbud i en periode nå. Det har for min del resultert i tre bestillinger siden fredag. Hjelp!

Når skal jeg få strikka ferdig de prosjektene, da? Og har noen sett garnlageret mitt?

Og nå må jeg bare klare å la være å dra innom Sparkjøp…

Stikkord: , , , , , , ,

10 kommentar to “Sokkedilla er tilbake!”

  1. Mathea Says:

    Godt Nyttår!

    Du har allerede laget mye i starten på det nye året :)masse fine ting du har🙂

    hilsen Mathea

  2. Lena Says:

    Imponert!!! Det var litt av ett tempo! Fine sokker:)

  3. hobbyvenn Says:

    Du verden for en fart du strikker i da… Flotte sokker alle tre parene, og nydelige de du holder på med.

  4. hilde Sæther Says:

    Her var mange flotte sokker

  5. zirkona Says:

    Nydelige, nydelige sokker igjen! De mysteriesokkene ser ut til å bli fantastiske!

  6. mimouna Says:

    Så mange flotte sokker. Og jeg sparer også alltid på smårester. Det er jo supert å ha liggende, for man får ofte bruk for dem.

    Tror jeg må vise datteren min disse, hun elsker både Harry Potter og ullsokker. 🙂

  7. Marit Johanne Says:

    Se der ja, da var sokkestrikkingen på full fart igjen! Og så lekre de mysteriesokken var! Ønsker deg en god helg!

  8. Bodil Says:

    Her var det mange flotte sokkar. Lukke til med sokkestrikkinga vidare🙂 God helg🙂

  9. torh Says:

    «The Weasley Homestead» benyttes flittig på jobb, og bare der. Greit å ha et par varme sokker liggende til de dagene det blir litt for kjølig på beina.

  10. teshastrikk Says:

    Så flott, gutten min!!! Og vet du hva?!? Akkurat disse sokkene ble trukket ut som «random» vinner i januar på Ravelry. Premie er på vei i posten fra USA! Jippi!!!

Legg igjen en kommentar

