Av to nøster Pickles Extra Fine Merino

kan man lage ei lue, type Jacques Cousteau Hat og ett par pulsvarmere!

Garnet er mjukt og herlig å strikke av, og lua er veldig fleksibel. Fargen er mørk koksgrå, og jeg har brukt p.3,5mm. Det gikk med litt over ett nøste, la oss si ca. 60 gram.

Pulsvarmerne er strikka av resten av garnet, altså ca. 40 gram.

Oppskrifta er min egen, den samme som i de lilla Angora-pulsvarmerne i et tidligere innlegg. Den funka godt ved andre gangs bruk også!

Disse er allerede tatt i bruk av Tøtta.

Jeg ønsker alle som «stikker innom» ei god fjerde-søndag-i-advent-helg!!!

Stikkord: , , , , , , ,

7 kommentar to “Av to nøster Pickles Extra Fine Merino”

  1. Unni Says:

    Flotte ting du har strikka 🙂
    Ha ei fin strikkande adventshelg du og 🙂

  2. Marit Johanne Says:

    Du verden så mye fint adventstrikk du har strikka, skulle tro du hadde strikk-en-ting-om-dagen adventskalender! Nå holder jeg på å felle av den siste julegava, så da må jeg kanskje begynne å pynte litt til jul isteden for å strikke 🙂 Å, nei, et strikketøy må jeg jo ha når jeg setter meg ned å ser på TV 🙂 Ha en riktig fin adventshelg!

  3. tinemorT Says:

    Hei, har hatt en «runde» her og sett,utrolig masse fine ting du viser!

    Mvh Tinemor T

  4. Sommertid Says:

    Ja, her var det fine varme ull plagg. Den luen var kjempefin, har tenkt å strikke den med tiden…

    Takk for koselig hilsen i bloggen,.
    Ha ei forts.fin 4. søndag i advent.

  5. Marit Says:

    Stadig flotte arbeider hos deg.
    Tusen takk for koselig hilsen i bloggen min.
    Ønsker deg en fin førjulsuke.

  6. Heidi Says:

    Super lue og nydelige pulsvarmere! Sånne fikk jeg også lyst på! Har ennå ikke prøvd det garnet der, men hvem vet hva neste år bringer? God jul g godt nytt år til deg!

  7. Ann karin Says:

    Tusen takk for kjekke Jul og nyttårshilsen på bloggen min.
    Ønske deg og dine God Jul og ett Gått nytt År.
    Likte den Kommentaren over her. Skulle tro du hadde- strikk en ting om dagen adventskalender. 🙂
    Fine hua og pulsvarmerar. Fellingen på den huå er barra heilt geniale. Sitte så fint på .
    KLEM!

Legg igjen en kommentar

