Litt mer adventsstrikk:

Isskrapevotter hører til de vinterlige strikkerier som er OK å strikke, kjekt å gi bort – men som jeg alltid ønsker aldri vil bli brukt. Tolk den!

Denne er strikka av et nøste blåmelert Safir og litt Sparkjøp Shiny i mansjetten. 

Litt heavy toving (les: sentrifugering) gjør at den ikke passer ei voksen «manne»-hånd som meninga var. Da må det begås enda en isskrapevott i god tid før jul. Helst.

På oppfordring strikker vi enda et par Elf Clobber!

Foranledningen var at jeg gav et par til en julebasar som ei kollega av meg var med og arrangerte. Etterpå fortalte kollegaen min at ei venninne av henne kom og fortalte om disse pulsvarmerne hun ikke greidde å glemme. For hun hadde jo sjølsagt ikke vunnet dem…

Disse er strikka i Safir og en rest Sandnes Mini Mohair. Stadig like «gøye» å strikke/hekle!!!

Så et par tova votter, str.6-9 år. Oppskrifta er fra boka «Lune masker», det vil si: ikke stripene. De kommer av restegarnsbruken! Litt Rauma Blåfjell, litt Rauma finull og litt Tove. To tråder om gangen.

Snora er fletta av 9 tråder og tova med vottene. Tovinga var perfekt denne gangen, 40 grader. Det vil si etter en veldig kort sentrifugering var vottene littegrann store, så noen ekstra runder i karusellen gjorde susen!

Ellers er det som vanlig mange prosjekter på pinnene – vekselbruk er stadig tingen, skjønt det ser ikke ut som om Still Light’en min blir ferdig i år…

Fortsatt god adventstid – det er enda 10 dager igjen til jul…

ER jeg i «rute» – NEI.

Har jeg noengang vært det? NEI.

Kommer jeg noengang til å bli det? Sannsynligvis ikke.

Stikkord: , , , , , , , ,

Én kommentar to “Litt mer adventsstrikk:”

  1. lasmaskeri Says:

    Flotte ting du har laget!

Legg igjen en kommentar

