Adventstrikketid…

Men med overløpere fra november også.

To par sokker til er ferdige, da er 20/52 av galskapen ferdig. Laaangt igjen…

Det første paret er Wickerware Socks, strikka i Regia på p.2,5mm. Det er noe med meg og «manne»-sokker, eventuelt noe med mannen og sokker

Så et par atskillig mindre sokker som jeg har kalt «Kaffeskvettsokker»:

Forklaringen?

Tja…

Ta en rest Regia Design Line (Kaffe Fassett)

+ en dash kaffebrunt Sandnes Strømpegarn

og multipliser svaret med ei søt lita jente med en kaffeavhengig pappa

= Kaffeskvettsokker!

Så det tredje paret Bosniatøfler på rad:

Disse er i damestørrelse, strikka i Vestlandsgarn (svart) og Trysilgarn (oransjebrunt).

Til sist et par pulsvarmere som jeg er veldig førnøyd med!

Jeg hadde en rest (litt mindre enn 25 gram!) Angora fra Pickles. Det garnet er SÅ mjukt at det er alle tiders til pulsvarmere. Men da måtte jeg ha «kontroll» på garnforbruket. Det fikk jeg ved å bruke en blondebordoppskrift fra ei gammel bok av Vibeke Lind («Strikking. Gammel tradisjon – moderne hobby») på «tvers» kombinert med rillestrikk «den riktige» veien.

Jeg har heldigvis huskelappen (stukket inn mellom to bøker i hylla ved siden av meg!), for denne oppskrifta bare MÅ jeg skrive ned og dele…

Siden dette er pulsvarmere uten tommel, kan de godt brukes den andre veien også:

Adventstid er også kalender-tid for mange! Det er drøssevis av dem på nett også, og sjøl om det kanskje minker mine egne vinnersjanser tar jeg sjansen og anbefaler denne fra Strikkeoppskrift.com.

Ha ei riktig god Adventstid – både med og uten kalender…

Stikkord: , , , , , , , ,

8 kommentar to “Adventstrikketid…”

  1. tyttebaerogasfalt Says:

    Så mange flotte sokker og pulsvarmer du har laget. Ha en flott dag

  2. Heidi Says:

    Likte veldig godt pulsvarmerne – fine begge veier🙂

  3. LivM Says:

    Flotte sokker og lekre pulsvanter!

  4. hobbyvenn Says:

    Nydelige pulsvarmere du har strikket. Og flotte sokker også. Likte spesielt godt kaffeskvettsokkene.

  5. sommerfuglen Says:

    Nydelige pulsvanter!

  6. Hilde Johnsen Says:

    Nydelige pulsvarmere :-)) Flotte sokker, har lenge tenkt å strikke Bosnia tøffel, men er dessverre ikke kommet meg så langt ennå. Ha ei flott advendtstrikketid.

  7. Ann karin Says:

    Hei,hei. Nå har eg kost meg med masse flott håndarbeid her inne. Imponerande. Lika overraska kvar gång, kor månjen sokkar du lage ;)) Såg o du hadde skreve du hadde handla topp`t tå på Gjestal. i tanke på og strikke/tove votter.VARSKO HER!!! Topp t`tå er superwash Tesha. Håpe itje du har prøvd på det. Garnet er knall fint til luer.
    Ønske deg ein fortsatt fin advent. Klem fra Ann Karin

  8. zirkona Says:

    Flittig Lise! …og en så dyktig utgave av sorten! Arbeidene dine er som vanlig nydelige og virkelig godt håndverk!

Legg igjen en kommentar

