… og enda en gang!

Varme hender blir det garantert med disse tova Sjyvottene!

Disse er strikka i Trysil Artic etter oppskrifta til Sortland Husflidslags Vottekalender. De er tova på 40 grader, og oppførte seg eksemplarisk i den prosessen!

Tidligere i høst kjøpte jeg 4 nøster Drops Delight, to rødmelerte og to blåmelerte. Jeg fikk mersmak da jeg strikka det rødlilla rille-tubeskjerfet, og nå har jeg også gjentatt suksessen med de blå nøstene.

Begge disse varme sakene er mulige julegaver.

Det samme kan kanskje sies om disse Bosniatøflene også, tenker jeg.

Disse er strikka i Vestlandsgarn, og liksom forrige par er de i herrestørrelse. Oppskrifta er fra Maritas blogg.

Anbefales!

Anbefale på det varmeste gjør jeg også med garnet Angora fra Pickles! Små er de (nøstene) og dyre også, 50 kroner for 25 gram, men drøye! Og garnet er så lekkert – både å se på, klemme på og kose med og ikke minst lekkert å strikke med!!! Det kan til og med «frogges» om nødvendig… Nødvendig? Oh-yeah…

Til dette settet brukte jeg bare litt over 50 gram!

Som vanlig med sånne blålilla farger blir fargegjengivelsen helt feil. Fargenavnet er Tåkenatt, og fargen er mye mer lilla enn blå.

Med disse pulsvarmerne har jeg også fullført utfordringen med 11 par pulsvarmere i 2011 på Ravelry. Og vel så det…

Lua og halsen fant jeg mønster til i et Juleidéhefte fra Familien (2008). Pulsvarmerne er improvisert rundt samme «tema».

Når jeg så bare får «sortert» alle disse mulige julegavene litt, så kan jeg nok ganske fornøyd konstatere at jeg sjelden har ligget så godt an…

Bare jeg ikke velger å bruke dette faktumet som ei sovepute nå?!?

Stikkord: , , , , , , , , , , , ,

5 kommentar to “… og enda en gang!”

  1. zirkona Says:

    ..og enda en gang: Masse lekkert! Nydelige arbeider! Angoragarnet ligger i garnveggen, skjønner at det snart er på tide å hente det frem. Ble frista nå.

  2. LA's maskeri Says:

    Duverden så mye fint du har laget! Spesielt godt likte jeg det nederste settet – vakkert rett og slett 🙂

  3. hobbyvenn Says:

    Å så flink du er. Og du verden å mye fint du strikker. Det nederste settet var jo bare en drøm.

  4. swimzy Says:

    Åhh så utrolig mye lekkert 🙂

    Ha en super første advent 🙂

  5. mimouna Says:

    Så fine gaver. 😀

    Likte veldig godt angorasettet jeg også. Er kjempelei meg fordi jeg har blitt allergisk mot det garnet, blir kjempetett bare jeg tar i det. Det er jo så mykt og deilig, sukk. Men heldigvis finnes det jo mye annet lekkert også.

    God desember.

Legg igjen en kommentar

