Varme hender og føtter – nok en gang…

Par #18/52 (i 52PPV) er enda et par herresokker, Gentleman’s Matrimony Celebratory Socks, intet mindre!!! Jeg har brukt Hot Socks Marrakesch, et alldeles utmerket sokkegarn, på p.2,5 mm. Disse er også med i Sockdown November på Ravelry.

Mønsteret hadde nok kommet mer til sin rett på ensfarga sokker, men det syns litt bedre i virkeligheten enn på bildet.

I boka «Lune Masker» (klikk på lenka så får du se bilde av boka) fant jeg noen søte tova votter jeg bare måtte prøve! Da passa det godt at noe av «fangsten» min fra høstturen var lyseblått Ullteppegarn.

En liten rest pelsgarn (Orkide) var det heller ikke vanskelig å finne i garnlageret… Merkelig nok…

Her er vottene før toving. Toving kan ofte være rene risikosporten, men denne gangen gikk det helt etter planen! Tova på 40 gr. sammen med ei dongeribukse.

Til kanten brukte jeg en tråd Ullteppegarn og en tråd Orkide, til resten dobbel tråd. Det gikk med i underkant av to nøster. Snora er strikka som i-cord over tre masker, og tredd gjennom løpegangen før tovinga.

Til slutt et par tøfler som både går under navnet «Mormor»-tøfler og «Bosnia»-tøfler. Jeg har tatt utgangspunkt i oppskrifta som ligger i Marita sin blogg. Jeg har brukt Vestlandsgarn, nesten 2 nøster svart og litt mindre enn ett nøste blått til disse tøflene i ca. str. 44.

Siden det:

a) er lenge igjen til jul (eller ikke…)

b) er sånn at jeg regner med at du ikke sladrer, og

c) er slik at eventuelle mottakere sannsynligvis ikke leser dette…

gjør det vel ingenting at jeg viser fram mulige julegaver?!?

Egentlig er dette bare mellomarbeider, jeg har litt større arbeider på pinnene, men er stadig tilhenger av «vekselbruk»!!!

Stikkord: , , , , , , , , ,

7 kommentar to “Varme hender og føtter – nok en gang…”

  1. Mette Says:

    Nydelige ting du har strikket som varmer hender og føtter for store og små.Dette blir fine julegaver.

  2. gyldenkron Says:

    Mulige julegaver går fint an å legge ut *ja*
    Nydelige ting du lager

  3. nunne Says:

    Flotte ting du lager. Blir varme og fine julegaver dette.

  4. grete Says:

    Fløtte ting. Vottene likte jeg ekstra godt.

  5. sol Says:

    Jeg skal ikke sladre – det blir fine julegaver!

  6. Marit Says:

    Flotte julegaver du lager. Alltid så kjekt å titte innom deg.

  7. Zirkona Says:

    Flotte arbeider som vil høyne stemningen på julaften dette her!

Legg igjen en kommentar

