Det blåser en mild høst-Bris…

Ja, ja – av og til blåser det mer også, men mildt er det! Herlig! Måtte det vare…

Men det er også et billig ordspill på de to prosjektene med Bris fra Gjestal som nettopp er ferdigstilt.

Det ene er en hals eller kanskje helst et tubeskjerf. Oppskrifta heter Looped Loop, og fins sjølsagt på Ravelry, «gullgruva» mi.

Garnet kjøpte jeg på Gjestal da jeg var på høstturen min. Heldigvis kjøpte jeg nok til å kunne strikke ei matchende lue.

Denne lua kan jeg takke min gode venn Zirkona for, hun har laga oppskrifta og bruker den i en along jeg er med i. Lua er bygd opp av en brem i Moebius-teknikk og en pull i kontstrikking!

Videre har jeg strikka et par herresokker, de er par #17/52 i sokkegalskapen min – så her henger jeg nok litt etter, ja… Dessuten er de med i alongen Solid Socks, der «høst» er temaet.

Disse er strikka i Permin Baby Socks på p. 2,5 mm. Litt kjedelige å strikke, må jeg jo innrømme – jeg liker jo best noe mer mønster. Men fort gikk det jo…

Sist i denne omgangen er et par Selbu barnevotter. De er strikka i Viking Frøyagarn. Oppskrifta er fra en av Vottekalendrene til Sortland Husflidslag.

Da gjenstår bare å ønske alle som titter innom ei god helg!

Stikkord: , , , , , , , , , ,

11 kommentar to “Det blåser en mild høst-Bris…”

  1. Ann karin Says:

    Fine huå di blei. Harlige den Brisen. Egentligt like eg den best som ferdig strikka. Mjukt og gått.
    Har og handla meg ein del bris i høst. Har tenkt og strikka ein Kjole/tunika str 4 år i det garnet
    Phuuuu…. gufader….. Har så mangen prosjekter så ligge på vent. Nogen blir fullført mens andre har eg brukt opp garnet før eg har funne fram mønstere til det det var tiltenkt. : )) utroligt møye så ser så kjekt ut og prøva. foreksempel den tubehalsen din. Den likte eg knall gått. ; )) Ønske deg ei fine helg.

  2. Astrid Says:

    Flotte arbeider Svigers,detta kan du !!!!! Eg har og nåken nøster Bris på lager,hm,på tide å finna dei fram.
    Takk for i går, eg kosa meg stort og lerte mye!
    Klem frå meg

  3. Bodil Says:

    Her var det mykje flott 🙂 Smart måte å strikka både hals og hue på. God helg 🙂

  4. Hilde Johnsen Says:

    Settet med hals og lue var skikkelig fint. Blått er flott. Du er en kløpper med pinnene. Ha ei fortreffelig helg 🙂

  5. MayM Says:

    Mye flott du har strikket. Bare å vente på snø og kulde 🙂

  6. Strikkemor(o) Says:

    Så mykje fint du har strikka! Likte godt den halsen i Bris. Hugsar du kor mange nøster du brukte?

  7. Tesha Says:

    Tusen takk, alle sammen!
    Til Strikkemor(o): Jeg brukte ca. tre nøster Bris.

  8. hobbyvenn Says:

    Så flott det sette ditt var i Bris. Nydelige votter også. Sokkene trengte du nok en god porsjon tålmodighet for å strikke vil jeg tro…

  9. zirkona Says:

    Lekre saker her, nok en gang! Halsen passet perfekt til lua. Kanskje jeg også må…….. 😉

    Nydelige votter og sokker! Meget godt arbeide!

  10. Solveig Says:

    Kjempeflotte småting du har laget. Likte spesielt godt den kontstrikkede lua. Kontstrikk tar litt tid, men jammen blir det stilig.

  11. LivM Says:

    Mange utrolig flotte arbeider, og jeg likte godt fargen på vottene!

Legg igjen en kommentar

