Hvit jakke – Svarta Fåret…

Ulv i fåreklær, kanskje? For jakka er jo unektelig søt???

Neida, det er garnet, Tilda (bomull + akryl) som er fra Svarta Fåret! Jeg har lenge vært på jakt etter ei fin jentejakke. Egentlig har jeg vært mest innstilt på ull, eventuelt ull/silke, men falt fullstendig for både garn og mønster da jeg var på Gjestal i høstferien. Garnet var litt i «hardeste» laget, men ellers helt OK. Det krever litt forsiktig behandling, blant annet skal plagget tørkes flatt og ikke strykes i det hele tatt!

Mønsteret byr på både blondestrikk, glattstrikk og heklekanter. Det er tredd silkebånd i hullraden, og sydd perler på annenhver «stolpe», altså de som vises etterat silkebåndet er tredd gjennom:

Jakka er i størrelse 10 år, og passer niåringen til farmor helt perfekt!

Siden dette var såpass lystbetont (og jada, det hjelper med en liten «deadline») ble jakka ferdigstilt i løpet av ei uke! Det er jeg rimelig fornøyd med… Så får det heller bli ei tynn ulljakke seinere!

Ellers nevnte jeg vel i et tidligere innlegg et ferdig tubeskjerf? Det er rundstrikka, i striper, og maska sammen i endene etterpå.

Det er strikka i Tinde fra Gjestal, og altså enda et produkt av handelen der. Det har allerede fått seg «et godt hjem»!

Jeg har forresten foretatt en liten oppsummering av hva jeg egentlig hadde med meg hjem i de tre posene. Detaljene får du ikke, men det var i alle fall 4,5 kilo garn – så jeg har enda mange kilo moro foran meg, for å si det sånn!!!

Stikkord: , , , , , , , , ,

10 kommentar to “Hvit jakke – Svarta Fåret…”

  1. MayM Says:

    Den jakka var virkelig lekker. Likte den veldig godt 🙂

  2. Ingunn Says:

    For en nydelig jakke! Denne var det sikkert morsomt å strikke. Heldige jente som får denne. Ha ei fin uke!

  3. hobbystua Says:

    Skjønn pikejakke med flott mønster og ikke minst det lille ekstra med perlene på den. Tubeskjerfet var jo flott strikket også:))

  4. hobbyvenn Says:

    Du verden for en nydelig jakke. Åsså ferdig på bare èn uke? Snakk om kjapp levering… Ser du har vært på tur til bl.a Byrkjedalstunet. Der var vi i august. Utrolig flott sted!

  5. hobbystua Says:

    Hei igjen. Ville bare fortelle at jeg har strikket luene dine fra ditt mønster,,og er igang med pulsvanter du har oversatt også:) Takk for at du deler med deg av mønster. Tror jeg printer ut litt mere fra dine mønster. Men jeg linker til deg fra min blogg.
    Klem fra Marianne.

  6. Zirkona Says:

    Åh, for en jakke! Lekker! Vil tro prinsessa stråler i den der! Jepp, det er årstid for skjerf, meget godt håndarbeid som alltid fra deg.

  7. maskegal Says:

    Jakken ble kjempesøt, tenker at ei lita jente ble glad for den. Du er rask med pinnene 🙂

  8. Bodil Says:

    Kjempefin jakke, og flott skjerf i fine fargar 🙂

  9. LivM Says:

    Nydelig jakke og kjekt skjerf.

  10. grete Says:

    For en lekker jakke :)). Fint skjerf også.

Legg igjen en kommentar

