Joda – litt sur. I ca. 5 minutter…

Tja. Det er ikke første gang «magefølelsen» min har slått til og holdt stikk…

Denne gangen gikk det troll i ord med uttalelsen fra i går: «Mulig jeg har i overkant store forventninger, men det får vi nå se på…».

Hva skjedde? Ingenting!

Dette møtte oss på inngangsdøra til Sjølingstad Uldvarefabrikk:

Så utsida var alt jeg fikk med meg – denne gangen, dessverre.

Jeg deppa i omtrent 5 minutter (neida, ikke så mye engang), for det var tross alt dette besøket jeg hadde planlagt høstferieturen «rundt». Men jeg har nå hatt noe å glede meg til i hele høst, og nå kan jeg jo begynne å glede meg til en eventuell neste gang. Ikke sant?

Sjølingstad Uldvarefabrik

Så hva har vi gjort på etterpå?

Tja, vi har tutla rundt i Mandal, og rusla på Sjøsanden.Sett at høsten er kommet både her og der, men at sommeren ikke er heeelt glemt og borte:

Tråkla oss oppover kysten. Vært innom Sokndalsstrand:

Sett at gamle påhengsmotorer slett ikke trenger å havne i fyllinga:

Vi har rotet oss inn på grusveier og fram til sivilisasjonen igjen…

Siden vi ikke hadde noen klare planer for hva vi ville etter Mandal, måtte vi sette oss ned og se på kart/brosjyrer/internett og tenke litt. Vi ville ikke over fjellet tilbake, men hva med Ryfylke?

Så nå sitter vi i et utrolig sjarmerende rom på Byrkjedalstunet, med «himmelseng» og det hele!

Og så er jeg snublende nær å dra innom Gjestal én gang til, men nå-nå… Må ha noe til gode til en annen gang, tenker jeg.

I morgen blir det Ryfylke – forhåpentligvis med ganske bra vær attpåtil!

Stikkord: ,

4 kommentar to “Joda – litt sur. I ca. 5 minutter…”

  1. Berit Says:

    Så ergelig at Sjølingstad Uldvarebabrikk var stengt. Den er verdt et besøk like mye for museumsdelen som for garnet. Håper du får mulghet til å komme tilbake en annen gang.

  2. Unni Says:

    Så synd at det var stengt, Du slapp no vertfall at kortet skulle gå varmt😀

  3. zirkona Says:

    Ja, det er lov å være minuttsur da. Men du er god på å se de positive sidene og turen ser jo herlig ut!

  4. Guri Says:

    Tror jeg hadde vært sur lenger enn 5 minutter….. men ser at du har en fin tur allikevel! Viktig å tenke positivt🙂

Legg igjen en kommentar

