To av den og to av den…

Det er fort gjort å havne i en stim. Nå er vel to av hver strengt tatt litt lite til å kalles en stim, men det kan fort bli flere…

Det er lenge siden jeg har strikka lommetøfler, men denne helga ble det to par. Et blått og et gult.

Viss du leser dette, Tøtta mi, har du nok gjetta hvor det gule paret skal hen. Jeg husker jeg så at det var slitt hull i det forrige paret ditt…

Begge parene er strikka slik at de ikke trenger å monteres foran og bak, kun en sammenmasking midt under. Begge er pynta med hekleblomster og perler.

I det blå paret er det en liten rest Kid Silk Mohair som er kommet til nytte. Takk og lov at man aldri kaster noe, sjøl ikke smårester!

Her er blomstene hekla i litt tynt, hvitt sokkegarn. Begge parene er for øvrig strikka i Safirgarn fra Sparkjøp.

Så, med tanke på (grøss & gru) at det kan bli nok en hard og kald vinter (bank i bordet…) har jeg strikka to isskrapevotter.

Begge disse er også i Safirgarn.

Kanten er strikka med en tråd Safir og en tråd Kasai. God ressursutnyttelse her også, nix mer Kasai!

Garnet er multifarga i rosa-toner, i kanten er det i tillegg en tråd Shiny. Det er også et Sparkjøp-garn.

De gjennomgikk en vellykka toving sammen på 40 grader, sammen med tre par dongeribukser.

Isskrapene er sånne enkle, billige som man kan få tak i både på Biltema, Jula, Clas Ohlson m.fl.

Måtte det bli leeenge til det blir bruk for dem.

Helst ikke, viss jeg får velge.

Men det får jeg nok ikke.

Sukk.

Ha ei fortreffelig uke, da!!!

Stikkord: , , , ,

7 kommentar to “To av den og to av den…”

  1. LivM Says:

    Flotte og veldig praktiske lommetøfler. Is-skrapen håper jeg det er lenge til vi får bruk for🙂

  2. Ann karin Says:

    Heisann. Kjempe fine lommetøfler. Ja ,du er så rask at du merka vel kansje ikke at du starta på par 2 før du var ferdig ; ) Isskrapevottar.. Brrrrr.. fine var dei ,men eg har itje lyst og tenka på det eingång. Ka om alt detta vatne så flyte, ska begynna og frysa og nå. ; ))
    Kjempe fine ting du vise i forja innlegge og. Flinkingen.
    Ønske deg ei fine nye uka. Klem

  3. MayM Says:

    Smarte disse lommetøflene. Is-skrapen har jeg på følelsen av at vi trenger ganske raskt. Her har det vært frost 2 morgener allerede.

  4. hobbyvenn Says:

    Så flink du er. Deilige tøfler og varme isskraper. Håper det blir lenge til vi trenger de skrapene da..

  5. Marit Says:

    Alltid koselig å kikke innom bloggen din.
    Flotte lommetøfler og isskrapevotter.
    Votter og skjerf nedover er og veldig fine.
    Måtte det bli lenge til vi får bruk for dem.

  6. Muffin Says:

    Trivelige, varme ting du har laget. Ja det begynner å bli tid for tykke ullplagg, grøss og gru. Men de isskrapevottene er jo så fine at man nesten kan glede seg til å ta dem i bruk.

  7. Silacruz Says:

    Isskrapevotter var virkelig ikke dumt! Har en (goood) del restegarn av ymse slag liggende… og jeg er av typen som ikke bruker hansker/votter når jeg jo «bare» skal ut i bilen og så på jobb…. 😉

Legg igjen en kommentar

