Høstlig strikk…

Votter igjen…

Også disse er «Vakre votter» (Lillill Thuve) fra et eller annet ukeblad. Jeg burde ha lært sist. Denne oppskrifta mangler diagram til tommelen, og dessuten er det noe alvorlig galt med tommelkilen. Den stanser minst 4 masker for tidlig, viss du skjønner hva jeg mener…

Denne gangen «improviserte» jeg på en litt annen måte enn sist, men ennå er jeg ikke 100% fornøyd.

Jeg har strikka i Silja på p.3mm, i fargene rødt (nærmere burgunder) og hvitt.

Høstlig strikk må også de neste to tingene kalles.

Først en hals strikka i Diva fra Permin (impulskjøp på ferieturen). Oppskrifta, Bel et bon cowl, fant jeg på Ravelry.

Til slutt et lite trekanttørkle med en fin blondekant, Sheri.

Her har jeg brukt litt i underkant av to nøster Gjestal Bris på p.5mm.

God høst videre, da!

Stikkord: , , , , , , ,

4 kommentar to “Høstlig strikk…”

  1. Bittami Says:

    Fin fin strikk du viser fram:-)
    Ang. boka jeg fikk… jeg har deg mistenkt for å ha hatt en finger med i spillet:-)))))
    Takk for hjelpa, får jeg vel si! Det var utrolig hyggelig og overraskende. Denne boka skal ligge framme på strikkebordet og bare godgjøre seg:-)
    Ha ei super uke videre, og så «sees» vi nok på Ravelry framover:-)

  2. hobbyvenn Says:

    Nydelige votter. Likte både fargene og mønsteret. Flott sjal og hals også.

  3. Marit Johanne Says:

    Vottene ble flotte, men så ergelig når ikke mønsteret er komplett. Bra når en er så erfaren som deg og kan improvisere. Men det må jo ta motet fra de som prøver seg på en oppskrift for første gang. Ukebladene må skjerpe seg på å få med alt.

  4. Torunn Says:

    Kjempeflotte vottar! Nydeleg mønster. Flott sjal og hals og.