Votter er fortsatt gøy – men det er sokker også!

Derfor blir det et par av hvert her!

Vottene er Barnevott med blomsterranke fra Vottekalenderen 2010 fra Sortland Husflidslag. De er str.5-6 år, strikka i rød og hvit Viking Frøya.

Sokkene er par #13/52 i Sokkegalskapen. Oppskrifta er norsk, til tross for det engelskklingende navnet Just Perfectly. Det er Bittami som har designa sokkene. Garnet er, naturlig nok (!) Perfect.

Dette er også septemberbidraget i Solid Socks på Ravelry, der fargen er rød – og heldigvis også rosa!

Det blir nok flere – både vottepar og sokkepar, det er det eneste som er helt sikkert!!!

Stikkord: , , , , , , , ,

9 kommentar to “Votter er fortsatt gøy – men det er sokker også!”

  1. MayM Says:

    Nydelige votter og sokker🙂

  2. zirkona Says:

    Enda et par lekre votter. De sokkene til Bittami er flotte, har laget et par her jeg og. De var nydelige i rosa.

  3. strikkelitol Says:

    FINE votter!! Skulle ønske jeg også fikk dilla på å strikke votter🙂
    Flotte sokker også – rosa og fine!

  4. Hannesol Says:

    Flotte votter! Fine sokker også🙂

  5. Aileen Says:

    Nydelige votter og sokker,har leita etter det votte mønsteret,veit du om hvor eg kan få tak i det?:)

  6. teshastrikk Says:

    Jeg har mønsteret fra Vottekalenderen for 2010 til Sortland Husflidslag, du kan jo ta kontakt med dem? Lykke til!

  7. Pingvine Says:

    Er innom siden din titt og ofte og ser på alt det fine du lager. Er stor beundrer av alle de fine sokkene dine.

  8. Ann karin Says:

    Heisann.. Flotte sokker og votter. Er ei stund siå eg var innom sjå deg nå.Blir like overraska kvar gång ,over alle dei flotte sokkane du lage. Gått du minte meg på den kalenderen. Kansje eg sko leita den fram. ; )) Ønske deg ei knall fine helg. Ska øve på den retta siå eg o i heljå. ; ))

  9. petronella Says:

    Jøye meg så mange herlig flotte votter og sokker du har strikket. Gid jeg ble smittet med om så bare litt av iveren og idigheten din – Ha en flott søndagskveld 🙂

Legg igjen en kommentar

