Og så datt vi i vottegryta…

Men først: en liten kjole til Veslesnuppa. den har vært «ferdig» ei stund, det er faktisk bare knappene som mangler.

Oppskrifta har jeg kjøpt hos Design by Marte Helgetun. Jeg har brukt Debbie Bliss Baby Cashmerino, ikke Baby Silk slik det står i oppskrifta.

Sokkene som matcher har jeg improvisert sjøl, ved å bruke flettemønsteret fra kjolen.

Garnet er herlig å strikke med, og resultatet ble fast og tett, mjukt og elastisk på en gang!

Så har vi de uunngåelige sokkene, da! Sokkene som hører til kjolen er par #12/52 i sokkegalskapen min.

Par #10 er Cranberry Tart Socks strikka i Järbo Mellanraggi. Det er Storesøster som skal ha disse.

Par #11 er som vanlig til Min Kjære, det er Gansey Clock Socks av Ann Budd. Oppskrifta har jeg fra e-magasinet Sockupied Fall-11.

Det er andre gang jeg kjøper og laster ned Sockupied, og det kan absolutt anbefales! Jeg har brukt Drops Fabel til disse, det er et flott sokkegarn i den «tynnere divisjonen».

Så var det vottegryta, da!

Det ble fire par Selbuvotter på rappen…

Først et par damevotter strikka i Ida Strømpegarn:

Neste par ut er også et damepar, denne gang har jeg brukt Dale Falk. Denne oppskrifta finner du HER.

Så to barnepar, et i hvitt og koksgrått Silja, og et i hvitt og rødt Viking Frøya:

Vottegryte eller ikke: Måtte det bli leeeenge til det er nødvendig å ta dem i bruk!!!

Stikkord: , , , , , , , , , ,

12 kommentar to “Og så datt vi i vottegryta…”

  1. LivM Says:

    Skal si at du har strikket mye i det siste. Nydelig liten kjole. Takk for tips til flotte sokker og votter!

  2. strikkelitol Says:

    Oi.. så fin kjole! Tenk å strikke så mange par votter!! Knallfine!

  3. MayM Says:

    Sa mange flotte elbuvotter. Kjolen var jo bare helt herlig. Har helt forelsket meg i Debbi Bliss cashmerino garnet. Dt er så nydelig å strikkem ed og plaggene blir så delige🙂

  4. Wenche Says:

    Her har pinnene gått varme ser jeg.Kjempefin kjole Og så mange fine votter du har strikket da.

  5. Rubia Says:

    Så mye lekkert du har strikka!
    Kjolen har jeg også oppskriften på, men har ikke hatt tid til å teste den enda.

  6. Bodil Says:

    Nydelege vottar, og så flott tunika du har strikka🙂

  7. zirkona Says:

    Åh! Lekker kjole! Og så mange flotte selbuvotter! De blå sokkene var også noe for seg selv.

  8. Monai Says:

    Her var det mye fin strikking,ja.Disse Selbuvottene blir goe å ha når det kommer kaldere dager.

  9. silje grøtheim Says:

    Hei hei:))
    Kjempe flotte votter, strømper og den nydelige kjolen:)))

    Jeg fikk så lyst til å strikke den 1 selbuvotten (damevott med ida strømpegarn), så jeg lure på om du har kunne sent meg en link med den opskriften på epost. Og finnes den votten i svart med hvitt mønster?
    Eller om opskriften finnes i en bok å få kjøpt?
    Det hadde vært supert!!!

    Hilsen den strikke glade silje:):)

  10. teshastrikk Says:

    Takk for kjekke kommentarer!
    Til Silje: Denne oppskrifta er laga av Lillill Thuve. Jeg er ikke sikker på om den står i en av hennes vottebøker, jeg tror jeg brukte en oppskrift fra et eller annet ukeblad.

  11. Raglan Says:

    Jeg lurer på hvilket mønster du har brukt til de øverste vottene – de var utrolig fine, og jeg lurer på hvor jeg får kjøpt mønsteret.

  12. teshastrikk Says:

    Hei! Takk for det! Det er et nydelig mønster! Jeg har notert at det er Lillill Thuve som har laga mønsteret, men ikke hvor jeg har det fra, dessverre. Det kan godt hende det er fra en av hennes bøker.

Legg igjen en kommentar

