Startskuddet har gått, vi er i gang…

Men først en søt, liten sak:

Button Tunic fra boka «Brave New Knits«. I oppskrifta er det brukt Sublime, men jeg treiv med meg noen nøster Tuva sist jeg sprang gjennom Europris. Det funka så det suste!

Jeg hadde tenkt å bruke ulike knapper slik som i oppskrifta, men disse lå i knappe-eska og ropte: Bruk oss, bruk oss – vi er som skapt for jobben!!!

Den hvite oppbrettkanten er ei eneste stor lomme, og det har Lillesnuppa sjølsagt oppdaga allerede!

Tunikaen er strikka ovafra og ned, og er uten montering (lykkelig!!!). Det kan fort bli flere, gitt…

Startskuddet for 52ppv (les: femte sokkegalskap, min tredje) gikk 1.juli. Da fant jeg fram mine påbegynte sokkepar, og har så langt fullført tre par, og har (sist jeg talte etter) fire par til på pinnene! Juhu!!!

Par #1: La Digitessa av Yarnissima.

Yarnissima designer de lekreste sokker, men det er slett ikke alltid jeg skjønner oppskrifta helt…

Jeg har måttet ta noen «sjefsavgjørelser» underveis, og på den gule lappen som alltid er for hånden har jeg skrevet: «DR… i mønsteret – STRIKK!!!».

Funka denne gangen også:

De er strikka fra tåa og opp. Garnet er Wollmeise Twin og jeg har brukt lang rundpinne 2,5mm.

Par # 2: «London Man» av Karen Lauger. Dette er ei gratisoppskrift, og helt grei til helt greie mannesokker!

Jeg har brukt Fabel på lang rundpinne 2,5mm.

Par # 3: «Gush» av Yarnissima.

Faktisk ikke noe hokus-pokus i mønstertolkningen her. I ettertid skulle jeg nok likt å speilvende den andre sokken, men pytt! Også disse er tå-opp.

Her har jeg brukt Arwetta, og lang rundpinne 2,5mm. Disse sokkene var Mysterisokker i SolidSocks på Ravelry i juni.

Alle tre parene er også med i sokkealongen SockDown i tillegg til 52ppv.

Så det blir ikke bare strikk, men også litt logistikk…

Stikkord: , , , , , , , , , , ,

3 kommentar to “Startskuddet har gått, vi er i gang…”

  1. Marit Johanne Says:

    Den tunikaen var søt på første bildet, men på det andre bildet på den nydelige lille snuppa ble den helt uimotståelig🙂
    Og mange flotte sokker har du allerede klare! Og det er jo ikke akkurat enkle og lettvinte sokker dere strikker!

  2. Zirkona Says:

    Du og du! Dette var litt av en start! Så flotte sokker! Allerede 3 + 4, = 7 som allerede har kjent pinner og hender! Har også La Digitessa liggende her. Har lest mønsteret og tenkt at her er det gode muligheter for feilskjær. Ser du har fått det utmerket til!

    Tunikaen var virkelig herlig!

  3. Birkus Says:

    Utrolig søt tunika.
    Jeg har gitt meg selv kjøpestopp for nye strikkebøker. Må prøve å strikke litt fra de jeg allerede har kjøpt i år.
    Men har lagt til i ønskelisten min hos Capris🙂
    Flotte sokker også.

Legg igjen en kommentar

