Mens vi venter…

Helt tåpelig, egentlig!

Her viser kalenderen JUNI (ja, ja, det ser ikke alltid sånn ut utenfor vinduet) og jeg ligger i startgropa for å strikke SOKKER!

Er man gal, så er man gal.

Det jeg venter på er jo startskuddet for 52 Pair Plunge V, femte runde på Ravelry – min tredje. For min del kan det godt være leeenge til, forresten, skal nyte resten av juni først, jeg!

Men nå er det sånt at påbegynte arbeider også gjelder, så da vil jeg benytte meg av denne muligheten. Dette blir faktisk første gangen jeg «tjuvstarter»!

Par #1 er La Digitessa av Yarnissima. Dette er en «pakke» med garn (Wollmeise!) og oppskrift, innkjøpt for evigheter siden. Nå er jeg i gang:

Disse er tå-opp, strikka på lang rundpinne 2,5mm.

Par #2 er London Man av Karen Lauger (Lykkefanten). Denne oppskrifta er på dansk. Her bruker jeg Fabel, også her p.2,5mm.

Par # 3 blir Gush, også av Yarnissima. Dette er mysteriesokker i SolidSocks på Ravelry, og tå-opp etter «vanlig» Yarnissima-design.

Jeg har valgt å strikke dem i det nydelige Arwetta-garnet jeg fikk av Zirkona til dagen min. Det ser ut til å være et «lykkelig» valg.

Og sist, men ikke minst, par #4: Saviano – enda en gang et Yarnissima-design (og tå-opp)! Her har jeg valgt et mjukt garn med bambus, merino og nylon på lang rundpinne 3mm.

Nå skal alle parene få hvile.

Sjøl om alle er med i diverse juni-alonger på Ravelry har jeg ut juli for å gjøre dem ferdige. Ingen hast, altså…

Utenom dette er jeg kommet ganske langt på Still Light Tunic, men ingen bilder…

Og så har jeg laga enda en Scallo-Pie til Veslepia, denne gang i jeansblått Extra Fine Merino:

Helt til slutt – et nytt sommerantrekk til Barbie: Toppen ble til underveis, oppskrifta på shortsen har jeg i ei bok.

Barbie og jeg ønsker deg en herlig sommer!!!

Stikkord: , , , , , , , ,

8 kommentar to “Mens vi venter…”

  1. LivM Says:

    Det var mange lekre sokkepar. Yarnissima har fotte men ikke så helt enkle mønster.

  2. Tesha Says:

    Takk! Nei, det kan du trygt si! Jeg har mange ganger måttet ta noen «sjefsavgjørelser» også, fordi det ikke har vært så lett å begripe hva hun mener…

  3. MayM Says:

    Masse flott du har srikket. Lykke til med sokkestrikkingen dette året også. Dere er jammen tøffe som orker å være med år etter år.

  4. Marit Johanne Says:

    Ja, kan skjønne du kan da ikke gå en hel måned uten sokkestrikking! Har visst kommet i en liten sokkestim jeg også nå, men det blir langt fra 52 par! Kanskje tre-fire. Ha en god sommer!

  5. nunne Says:

    Send meg en mail på gunngjer@yahoo.no
    er du snill…. Beundrer arbeidene dine, må spørre om hjelp med noe🙂

    Hilsen Nunne.

  6. Pinnepenn Says:

    Så mye fint! Hjemmestrikke sokker er noe helt eget.🙂

  7. Metterly Says:

    hei hei! Virkelig fine sokker🙂 det er artig, jeg har akkurat strikket ferdig spina de peche av yarnissama og sitter og nøster opp et hespe La Digitessa selv. Har også hatt dette liggende en stund. Tror nok jeg kommer til å bruke endel lengre tid enn deg da,he he. Pinnene går ikke rikitg så raskt her i gården…

  8. Marit Says:

    Blir stadig imponert over dine flotte arbeider. Sokkene dine er så flotte, og lykke til med neste runde på Ravelry. Har ikke våget meg inn der ennå.
    Ønsker deg en fin helg og sommer. Håper den snart kommer nå.

Legg igjen en kommentar

