Til Baby og Barbie!

Ja, ja, baby og baby… Hun er jo over året allerede! Denne jakka er i str.1-2 år. Oppskrifta er fra et «Sublime»-hefte, og heter «Striped Lily the Pink».

Garnet kjøpte jeg på Baronessa i Husnes i sommer, med tanke på å strikke en av de minste størrelsene. Men sånn gikk det ikke, så da jeg var godt i gang viste det seg at jeg hadde for lite garn. Sjøl om jeg rekte opp litt og «omdisponerte» gikk det ikke. Heldigvis fant jeg en nettbutikk i England som hadde både rosa og naturhvitt, men ikke beige, dessverre.

Så her er det ferdige resultatet:

Dette er noe av det herligste garnet jeg har hatt på pinnene noengang!

I helga har jeg vært i Barbie-modus!

Barbie har først tatt seg en liten treningstur i blåbærlyngen:

Etterpå trekker hun i galla og går på fest:

Det må være en Askepott, dette her – hun har tilsynelatende lopt skoa av seg…

Begge oppskriftene er fra «Sticka till Barbie» .

Tennis-settet er strikka på p.2 mm i Gjestal baby bomull. Det er mønster nr. 246.

Kjolen (mønster nr. 145) er strikka i Babyalpakka og Orkide, på p. 2,5 og 4 mm. Stolaen er lagt til for egen regning…

Helt på tampen et par lommetøfler, bare for ikke å «glemme» den kunsten. De er strikka i Safir, og pynta med hekleblomster og perler.

Stikkord: , , , , , , , , ,

5 kommentar to “Til Baby og Barbie!”

  1. syglad Says:

    Så fin jakke og barbie klærne var kjempesøte….
    Ha en fin kreativ uke :-))

  2. Bodil Says:

    Så mykje flott du har strikka. Lekker babyjakke i flotte fargar 🙂 Ser ut som du rundstrikkar lommetøflene slik eg og gjer det. Ha ein fin kveld 🙂

  3. Zirkona Says:

    Jakka var bare en nytelse! Så synd det ikke er føleknapp, jeg kribler jo etter å kjenne!

    Barbiegarderoben vokser virkelig. Lommetøflene dine er virkelig gode, DET vet jeg!

  4. mimouna Says:

    Flotte ting til både store og små!

    Det er jamme gøy å strikke Barbieklær, supre restegarnsprosjekter er det jo også.

  5. hobbyvenn Says:

    Kjempesøt jakke. Og flotte Barbie-klær.

Legg igjen en kommentar

