Kom mai, du skjønne, milde!

Det blei ei herlig helg på hytta! Våren er kommet veldig langt ute ved kysten nå.

Det ble både maling, grilling og … strikking i solveggen!

Først ut er Wyeast Socks:

Disse sokkene er par #48 i 52ppiv, så nå er målet i siktet! De er også april-bidrag i Sock Knitters Anonymus, siden Chrissy Gardiner er månedens designer der.  Jeg har brukt blå Austerman Step Classic på p.2,5 mm.

Oppskrifta fant jeg i Sockupied, et nettbasert sokkestrikkemagasin (e-mag) som Zirkona tipsa meg om rett før påske. Det koster omtrent like mye som et vanlig strikkeblad, men lastes ned på pc’en. Det er et herlig alternativ! I tillegg til artikler og oppskrifter er det direktelinker og videoer. Jeg kommer nok ganske sikkert til å kjøpe neste utgave også.

Dessuten måtte jeg bare prøve disse pulsvarmerne, Elf Clobber, som jeg først så i bloggen til Mimouna.

Disse er en herlig blanding av strikking og hekling, tjukt, stødig garn og tynt , fluffy garn!

Selve pulsvarmerne er strikka og hekla i Safir, den fluffy delen i Drops Kid Silk. Det er en utmerket måte å bruke opp små rester «pusete» garn, så det blir garantert flere av disse.

Jeg har gjort et par små endringer i forhold til det opprinnelige mønsteret, hovedsaklig når det gjelder mønsterrapportene på hekledelen. Kort fortalt liker jeg bedre når det er «hele» rapporter, jeg har 6 buer.

Helt til slutt: jeg har to par sokker på pinnene:

1) Mysteriesokkene til Bittami, strikka i Hvit Sterk (to-på-en-gang) og

2) Rudy Got Sole til Sockdown (mai) i grønn/brun Rio de la Plata.

… og noen lærer ALDRI:

Jeg har meldt meg på 52ppv, mitt tredje på rad!

Og jeg som hadde bestemt meg for at denne sokkegalskapen måtte ta slutt…

Stikkord: , , , , , , , ,

7 kommentar to “Kom mai, du skjønne, milde!”

  1. sommertid Says:

    Så fine sokker, liker slike fletter jeg :))

    Og du er nå litt «gal» da syns jeg..3 runde på 52 ppv…woow sier nå jeg..at du orker..men men..du liker det så da så :O
    Hei sveis !

  2. grete Says:

    Sokkene var flotte. Tenk tredje runde med sokkepar. Det er tøft gjort. Det er min føste og er snart i mål. Morro med sokker da.. 😉

  3. Hilde Says:

    …..gjør våren atter grønn…..
    Ser ut til at det endelig begynner å grønnes her hos meg. Vinteren var lang og hard i år.
    Flotte sokker, men skjønner ikke hvordan du klarer å strikke 52 par på ett år…..blir støl i fingrene bare på tanken …hihi
    Utrolig flotte pulsvarmere.

  4. livm Says:

    Nydelige pulsvanter og flotte sokker fra deg igjen.

  5. Mymlen/Lisbeth Says:

    Så mange lekre sokkepar du har strikket! Jeg er virkelig imponert! Liker godt pulsvarmerne dine og er enig med deg i at hele mønsterrapporter er best på elf’ene.

  6. Zirkona Says:

    Flotte sokker, igjen! Jeg er IKKE overrasket over at du tar et nytt sokkeår. Det motsatte ville kommet som et sjokk….og du skal ikke fortsette neste år? Smile.. Jeg venter og ser jeg…

    Lekre elfer! De pulsvarmerne har lenge vært på min gjørelist. Endringene dine hadde jeg virkelig sans for! Genialt!

  7. hobbyvenn Says:

    Kjempefine sokker. Og pulsvarmerne er bare nydelige…

Legg igjen en kommentar

