Vel overstått påskeferie!

Denne påsken har vartet opp med nydelig hytte-påske-vårvær!

Jeg var godt rustet for en påske av det slaget vi hadde for tre år siden, da vi faktisk snødde inne – på hytta ved sjøen! Så det sier seg sjøl at mesteparten av garnlageret fikk forbli urørt. Noe har kommet på lager i hytta, mesteparten fikk bli med meg hjem igjen. Snakk om å ha binding (!!!) til garnet sitt…

Men sjølsagt strikka jeg! Ei stund hadde jeg følelsen av at jeg starta på to nye prosjekter for hvert som blei avslutta. Og det er kanskje ikke så langt fra sannheten.

Dette er noe av det som ble ferdig:

Sokker til Min Kjære Sokkesliter, designet av Bittami, som er en norsk sokkedesigner som er vel verd å merke seg! Hun har allerede gjort seg bemerket på Ravelry, og kommer med i det nye sokkeheftet fra Du Store Alpakka som kommer til høsten.

Disse heter «The Autumn kozy socks for men» og er strikka i Sterk. Det gikk med litt mer enn to nøster, men heldigvis lider jeg av sterk framskredet «Jeg-orker-ikke-å-kaste-en-eneste-liten-sokkegarnrest»-syndrom.

Så det er klart jeg hadde det jeg trengte! Til gjengjeld har jeg ikke rester igjen lengre…

Så et par sokker til Farmor si Perlehøne, strikka i Labbetuss. Jeg har hekla en liten kant i tynnere, matchende lilla garn øverst, og kalte sokkene «Labbelill». De er nok i str.34, sånn cirka.

Opp- eller nedbrett, det blir i grunnen en smaksak! Legg merke til den frodige Bergenia’en som får være bakgrunn denne gangen.

Deretter ble det to par pulsvarmere på rappen, bare fordi jeg lenge har hatt lyst til å prøve denne oppskrifta. Den er fra «Strikkeboka» av Gerd Fjellanger.

Det lilla paret er strikka i en liten rest Cash Sock fra Gepard. Vidunderlig mjukt og godt garn!

Jeg har enda en liten rest (som jeg sjølsagt ikke har klart å kaste…) igjen. Perlene er det 91 stk. av på hver pulsvarmer.

Her er det foto-sesjon kombinert med litt vårstell av en Lewisia!

De hvite pulsvarmerne er strikka i Marks & Kattens Strømpe & Jumpergarn med lilla perler.

En av hage-pip-pip’ene insisterte på å bli med!

De to siste innslagene er til to av barnebarna:

Først ei Batman-lue til Skolegutt-til-høsten-gutten. Farmor er svak for konkrete ønsker…

Lua er ganske enkel, strikka på «gefühlen» i svart Sisu.

Batmanlogoen er brodert på etterpå. Dessverre var utvalget mitt av passende gult garn heller lite, så helt dekkende ble det ikke, men gutten var fornøyd!

Diagrammet fant jeg på Ravelry: Batman Logo Chart.

Den siste, lille saken i denne omgangen er et skjønt, lite tørkle strikka i Sublime Cashmere Merino Silk DK.

Hallo! For et nydelig garn! Det gikk med mindre enn et nøste, for det er ikke størrelsen det kommer an på her!

Scallo-Pie, heter den vesle skjønnheten, og kan anbefales på det varmeste!

Tørklet kan knytes, eller man kan ganske enkelt tre den ene enden inn i et av hullene i kanten! Legg merke til at kanten er strikka, ikke hekla!

Veslesnuppa tok sitt i bruk med en gang, og ønsker seg flere (det sa i alle fall mammaen…) i forskjellige farger!

Stikkord: , , , , , , , , , , , , , , ,

10 kommentar to “Vel overstått påskeferie!”

  1. Tormod Haugen Says:

    Og flaggsokker som eg tar bilde av og sender så fort eg greier å spore dem opp.

    Host.

  2. teshastrikk Says:

    Jadda. Det går bra, vettu!

  3. Brit Says:

    Utrolig masse fint du hadde fått ferdig i påsken. Jeg er kjempe imponert!!

  4. Metterly Says:

    Så effektiv og flink du har vært i påsken 🙂 Har også feiret påske ved sjøen, tror faktisk vi har hytte i nærheten av hverandre….

  5. Marit Johanne Says:

    Hvis du har produsert alt dette i påska syns jeg da du må ha vært flittig med strikkepinnene! Mye fint som alltid, likte særlig godt det søte lille tørkleet.

  6. elins strikkeri Says:

    Ja her var det masse fint!! Du har ikkje lagt på latsida i påsken du:))

  7. Metterly Says:

    Artig ja! Tilfeldig at jeg fant ut dette, hadde lest bloggen din ganske lenge før det slo meg at vi hadde mer felles enn strikkeinteresse, he he. Jeg er litt usikker på hvem du er, in person, men jeg vet hvor hytta deres er og så vet jeg hvem din mann er, han er flink til å holde veien iorden 🙂 Vår hytte ligger litt lengre ute, nede ved Skålaskogsvågen, Neset heter det der. En grå hytte helt nede ved sjøen. Ta bare turen innom 🙂

  8. Ann karin Says:

    Halle min så effektive du e Tesha. KJEMPEKJEKT og komma innom bloggen din. Alltid masse nye fine ting.

  9. sommertid Says:

    Sokkegalskapen lenge leve !. Det var mange fine strikkeprodukter her, og sokker får man jo aldri nok av.
    Takk for koselig hilsen i bloggen min,
    Ha ei go helg :))

  10. Zirkona Says:

    WOW! Skal si du og pinnene dine har rukket mange flotte påskerier!

Legg igjen en kommentar

