Topp og bånn…

Jada, jeg vet at det ofte går både opp og ned! Men dette henspiller nok mer på det faktum at jeg oppdaterer med både ei lue og et par sokker…

 

Lua er strikka i Mor Aase bomullsgarn, med blanke perler i. Det er en gjenganger, nemlig Odessalua.

Jeg har en mistanke om at lua er litt i minste laget til venninna til Farmor si Perlehøne, men hva så? Da får bare Farmora til Perlehøna strikke ei ny lue, ikke sant?

 

Sokkene er et tegn på at «innspurten» er i gang! Dette er par # 44 /52, så nå lysner det. Jeg kan i alle fall (ikke enda) beskyldes for å gjøre det lett for meg sjøl: også disse er strikka i herrestørrelse med tynt sokkegarn på p. 2,5 mm!

For å si det sånn: babysokker «teller» like mye…

Disse er strikka i et alldeles utrolig nydelig sokkegarn, Cash Sock fra Gepard. Det er 69% ull, 6 % cashmir og 25 % akryl. Syns å huske at det var litt dyrt også…

Oppskrifta er Chutes and Ladders Socks av Chrissy Gardiner og står i boka «Brave New Knits». Siden Chrissy er månedens designer i Sock Knitters Anonymus og lilla er månedens farge i Solid Socks blir dette en «double dip».

De er strikka tå-opp og med short-row hæl.

Ellers er det helt TOPP at det snart er påske! Det skal bli herlig med ferie!!!

Og det skal nok bli både strikking og hytte-haging, det trenger man ikke være spåmann for å forutsi…

Og du: legg inn en liten hilsen, da – siden du allerede er her, mener jeg!😉 Da ville jeg bli glad, da!!!

 

 

Stikkord: , , , , , , ,

7 kommentar to “Topp og bånn…”

  1. livm Says:

    Flott lue og nydelige sokker. Disse skulle jeg gjerne ha strikket! Riktig God Påske til deg og!

  2. Henriette Says:

    He he,en gang hadde jeg planer om odessalue,skrev ut oppskrifta…men den er vekk… Mens jeg leter får jeg se på dine fine luer og ikke minst sokker.Ha en fin påskeferie «midt i leio»

  3. Astrid Says:

    Hajo,siden eg titta innom så må eg barra sei at det jammen går fort i svingane med deg!! Eg har så mye aent å styra med at det faktisk går ut øve pinnane-heilt skandale!!!! Men i måra ska eg pakka ner endå mer garn te hytte-påske-turen.Herlig! Gleda meg te å sjå/ta på ditt garn og så kan du gjera det sama med mitt.
    Ser deg på hyttå,svigers! Ta med rikeligt med rundpinnar du vett kor tutlete eg e………

  4. strikkelitol Says:

    Fin lue og nydelige sokker!!

  5. Zirkona Says:

    Flott både i toppen og i «bunnene» ser jeg!

    Du er alltid fantastisk på bunnen du.

  6. Silacruz Says:

    God påske! Ser frem til innlegg om påskehåndarbeidet =)

  7. Marit Says:

    Første gangen jeg så disse luene var nok hos deg.
    Er den du har strikket for liten er du nok snar til å lage en ny.
    Det har blitt strikket noen her og.
    Sokkene var fine og du nærmer deg målet ser jeg.
    Ønsker deg en fin og god påske.

Legg igjen en kommentar

