Ny sokkevri og Amerikapakke!

Enda et salg hos LittleKnits ble for stor fristelse! Denne gangen falt jeg for et tilbud på 70% avslag på Debbie Bliss Cashmerino. Fargeutvalget var ikke så mye å skryte av, men jeg valgte en løsning med 10-pk kakifarga og to enkle nøster aprikosfarga. Alle tolv nøstene tilsammen kom under tollgrensa på 200 kroner, og sjøl med frakta innregna ble det under halv pris av hva garnet koster her i Norge. Forholdsvis rask levering var det også! Happy!!!

Foreløbig går garnet rett på lager, men jeg ser for meg litt av hvert til både det ene og det andre av barnebarna… Garnet er herlig mjukt, en blanding av merino, mikrofiber og cashmir.

 

Så var det sokkevrien!

Dette er par #43/52, så nå går det framover. I alongen Sockdown på Ravelry er utfordringen i april blant anna å strikke sokker som er konstruert på en uvanlig måte.

Det kan man jammen si om disse Hat Heel-sokkene!

Jeg har strikka dem på p.2,5mm i Regia Design Line (Kaffe Fassett). De er sjølsagt (!) til Min Kjære Sokkesliter.

Det er hælen som blir strikka først, som en liten hatt (derav navnet). Så strikkes to kiler, en på hver side så det ligner ei lue med øreklaffer (eller ei korg som på bildet under).

Deretter plukker man opp masker på den ene sida og strikker sjølve foten ferdig, og så på den andre sida og strikker skaftet (vrangborda) ferdig.

Artig, ikke sant???

Den ene tingen som «velter lasset» og ikke kommer til å gjøre denne her til en favoritt hos meg er alle trådene som må festes etterpå. To trådender på hver sokk er i grunnen nok for meg…

Ikke desto mindre prøver jeg på én til, denne gangen i størrelse ca. 1 år.

Bare fordi. Og fordi. Og muligens også fordi… Så da så!

Stikkord: , , , , , , ,

7 kommentar to “Ny sokkevri og Amerikapakke!”

  1. Gyldenkron Says:

    Så artige sokker. Aldri sett slike før jeg. Og heldige du som har fått amerikapakke, sånn vil jeg også ha😉

  2. grete Says:

    Flotte sokker. Aldri sett slike før.

  3. Anlen Says:

    Fascinerende sokkar, ja:) Dei vart jo flotte!
    Garnet er nydeleg, eg har eit par nøste liggande på vent:)

  4. Zirkona Says:

    Har sett de sokkene flere ganger uten at jeg har falt for dem, de har sett litt lange ut i helen på en måte. Dine derimot så mye bedre ut! Kanskje de må prøves likevel?

    Deilig amerikapakke…..

  5. teshastrikk Says:

    Takk for fine kommentarer! Joda, Zirkona, du har helt rett: de er lovlig lange i hælen! Så den helt store passformen har de ikke. Det er forresten mulig Min Kjære Sokkesliter må gi dem bort til en av juniorene, for han har så høy vrist.

  6. mabrha Says:

    HEI!

    Flott blogg du har!
    Hvor har du bestilt garnet fra?

  7. teshastrikk Says:

    Hei og takk, mabrha! Garnet er kjøpt hos LittleKnits, og direktelenka finner du under «Nettbutikker» i margen til høyre!

Legg igjen en kommentar

