Buddleia og heia-heia!

Det er lett å bli hekta.

Buddleia – veska Zirkona har designa og dradd i gang en along på, fanga meg helt. Den er strikka i teknikken dobbelstrikking. Det betyr maaange masker på pinnen, fordi både utsida og innsida strikkes samtidig (annahver maske).

Jeg var først (?) ferdig med selve mønsteret, og «glømte» ei stund nesten alt anna. Nå ligger veska og tar en liten velfortjent pustepause, men ikke lenger vekke enn på armlenet mitt… Den ser nå sånn ut:

Det er den med brun hovedfarge som skal være utsida.

Da jeg var kommet så langt begynte jeg plutselig å få kalde føtter når det gjelder 52PPIV, sokkealongen (eller sokkegalskapen, om du vil). Tempoet i sokkestrikkinga har nok dabba noe av. Fra å ligge godt an, ligger jeg nå et stykke etter!

Her måtte det tas noen «grep». Par # 42 var unnagjort på tre dager! Nå er jeg godt i gang med par # 43, men jeg har altså fortsatt 9 1/2 par igjen (19 sokker…).

Mona heter disse sokkene, de er designa av Cookie A (Knit.Sock.Love). De er dessuten aprilbidraget i to alonger på Ravelry.

Garnet heter Admiral, og er et sokkegarn jeg ikke har vært borti før. Det minner mye om Regia, og virker både sterkt og godt. Jeg har brukt p.2,5mm og lang rundpinne (Magic loop).

Men å «fange» fargen lilla gjennom kameralinsa er mildt sagt en utfordring – det vet alle som har prøvd!

Og jeg har IKKE klart det. Den virkelige fargen er dyp, dyp rødlilla. Ikke blåaktig i det hele tatt. Tttt…

 

Nå er det dessuten håp for «Striped Lily the pink», boleroen jeg strikker til Veslesnuppa. Garnet jeg bestilte fra England er sååå likt som det gikk an å håpe på, sjøl om innfargingsnummeret sjølsagt ikke var likt. Det sure var at de ikke hadde den fargen jeg trengte mest, så noen improviseringer må nok til.

 

Stikkord: , , , , , , , ,

5 kommentar to “Buddleia og heia-heia!”

  1. Henriette Says:

    Åh,så langt du har kommet på buddleiaen din.Kjempefine farger.

  2. Metterly Says:

    stilig! har lenge tenkt å prøve meg på dobbelstrikk,men tror kanskje et enklere mønster er noe for meg i første omgang🙂

  3. Ann Karin Says:

    Nydelige fargar på Buddeleian din Tesha. Om du henge etter på sokkene strikkingen,har eg god tro du klare det allikavel. Jammen har du masse fine sokker. Med flotte mønster. Ønske deg ei Goe Helg

  4. Zirkona Says:

    Flotte sokker nok en gang fra dine pinner!
    Enig med Ann Karin, nydelige farger i Buddleiaen din!

    Ser på det som en stor kompliment at jeg «strikkefanget» deg!

  5. Strikk og tøys Says:

    Tøft!

    Jeg vil gjerne få takke deg for at du deltar på påskelotteriet på boggen min! Det er ikke veldig lenge til det trekkes nå. Lykke til!

Legg igjen en kommentar

