Joda, jeg er her ennå…

Og jammen strikker jeg også!

Det er bare det at jeg i det siste har vært helt oppslukt av alongen til Zirkona. Hun har designa ei super veske i dobbelstrikking, og det er bare til å bli helt hekta av!

Jeg strikker i Sandnes Duett, i fargene brun og blå/turkis.

Som avveksling innimellom har jeg ei Odessalue – den går det heller tregt med.

Men et par pulsvarmere (vristvarmere, uten tommel) ble ferdige fra i går til i dag.

Disse heter Rona, og er designa av Alexandra Brinck, hun som står bak bl.a. Yummy Mummy’ene.

Jeg har brukt resten av Frog Tree – garnet som jeg brukte til Fallberry Mittens, litt over 20 gram. Jeg delte garnet i to like store baller. Vristvarmerne er strikka fra «mønster-enden», så da var det bare å strikke til det bare var garn nok til å felle av. Rester? Neida, ingenting!

Oppskrifta er beregna på litt tjukkere garn, så jeg juksa litt på den siste felle-omgangen så jeg fikk 48 masker til vrangborda istedetfor 42. Det var akkurat passe.

Dessuten tror jeg at jeg har «funnet opp» en ny vri på fellinga så den blir både fleksibel og pen.

Disse vristvarmerne har dessuten den store fordelen at de kan brukes begge veier – med den vide enden enten mot handa eller oppover mot armen! Lurt!

Forresten har jeg enda mer på pinnene, men til det ene prosjektet slapp jeg opp for garn. Smarten kjøpte garn til en bolero til Veslesnuppa i sommer. Nå har det ligget på «vent» såpass lenge at jeg måtte opp en størrelse.

Før jeg endte opp med å gjøre noe drastisk har jeg valgt å bestille mer garn fra leverandøren i England. Sjølsagt får jeg ikke samme innfargingsnummer, for jeg har kjøpt garnet i butikk her i Norge (Baronessa i Husnes, tror jeg). Men med stripemønster kan det hende jeg er heldig nok til å slippe unna med skrekken!?!

Alle de andre planene jeg hadde på «bare-må»-lista mi ble forbigått av Buddleia’en – veskealongen. Sånn er det bare av og til…

Stikkord: , , , , , ,

3 kommentar to “Joda, jeg er her ennå…”

  1. livm Says:

    Lekre pulsvarmere! Skal du på Snelletreff?

  2. sol Says:

    De var flotte!

  3. petronella Says:

    Kjempefine pulsvarmere – helig farge =)

Legg igjen en kommentar

