Fallberry fingerless mitts

Ravelry – sjølsagt!

Jeg er med tiden blitt en ihuga pulsvarme-entusiast, og en av gruppene på Ravelry passer meg dermed «som hånd i hanske» – bokstavlig talt, nemlig Fingerless Glove Fanatics.

Disse pulsvarmerne, Fallberry fingerless mitts av Anne Hanson, er mitt andre mars-bidrag i alongen der.

Garnet heter Frog Tree Alpaca Wool, og er kjøpt hos Little Knits (på det salget jeg nevnte tidligere, faktisk). Et herlig alpakkagarn! Det gikk med i underkant av 30 gram til pulsvarmerne.

Oppskrifta er nok beregna på litt tjukkere garn, men jeg strikka den største størrelsen og har ikke spesielt store hender. Disse matcher et skjerf/sjal jeg gjerne bruker til den brune kåpe-jakka mi og er så små og lette at de så og si ikke tar opp noe plass i lommene når de ikke er i bruk.

Mønsteret er pent og lettstrikka, men det er ikke noe «ekstra» med det som gjør at det kommer til å bli noen gjenganger hos meg.

 

Stikkord: , , , , ,

6 kommentar to “Fallberry fingerless mitts”

  1. Henriette Says:

    Fine og enkle pulsvarmere.

  2. Karipia Says:

    Nydelige pulsvanter igjen fra deg. Du har inspirert meg til å begynne å strikke pulsvanter igjen, så jeg er akkurat ferdig med et par Nalu og nå sitter jeg og komponerer egne pulsvanter:))

  3. Monai Says:

    Så Fine pulsvanter.

  4. MayM Says:

    Nydelige !

  5. LivM Says:

    Flotte pulsvarmere og jeg er enig med deg i at hun har flere fine mønster🙂

  6. Zirkona Says:

    Stilige var de, i herlig farge!
    Gikk til Hanson sin nettbutikk, masse lekkert!

Legg igjen en kommentar

