Trillian

Ravelry er ei veritabel skattekiste! Jeg henter mye av min inspirasjon og motivasjon derfra.

Et eksempel er alle sokkene som har blitt til delvis på grunn av de inspirerende alongene.

Men Ravelry kan brukes på utrolig mange andre måter også!

I dette tilfellet tror jeg rekkefølgen var omtrent som denne:

Jeg «bare måtte» kjøpe et nøste Noro Kureyon Sock da jeg nærmest snubla over det i en garnbutikk. Hvorfor jeg «bare måtte»??? Vel, akkurat der biter historien seg sjøl litt i halen: jeg hadde jo «hørt» så mye om det garnet på … Ravelry!😉

Hva kan man bruke 100 gram garn til når man ikke har lyst til å bruke det til sokker?

Man søker på Ravelry, sjølsagt!

Den søkemotoren er rett og slett utrolig. Du kan kombinere søket, utvide det, innsnevre det…

Kort fortalt falt jeg pladask for et «asymmetrisk» sjal ved navn Trillian.

Og sjøl om jeg pleier å foretrekke gratismønstrene (som det er bortimot zillioner av), valgte jeg altså et kjøpemønster.

Jeg har brukt 3,5 mm rundpinne.

Designer har anslått at ca. 7% av garnet ville gå med til kanten, det ville si ca. 7 gram for mitt vedkommende.

Jeg veide garnet ganske hyppig mot slutten og hadde «is» i magen nok til å fortsette til jeg hadde ca. 8 gram igjen.

Det gikk brille-fint! En knapp håndfull var alt som var igjen – det gjorde faktisk ikke noe utslag på vekta mi i det hele tatt!

Stikkord: , , , , ,

9 kommentar to “Trillian”

  1. Solveig Says:

    Så flott sjal🙂 fine farger – og jeg er imponert over at du har så mye is i magen. Jeg er alltid redd for å ha for lite garn, og garderer meg… minuset med det er at det hoper seg opp med restegarn.
    Ha en fin strikkeuke🙂

  2. Monai Says:

    Nydelig sjal du har laget.Å jeg er så enig med deg at ravelry er ei stor skattekiste.Det er kjempe inspirende å være der inne.

  3. Henriette Says:

    Det va et kjempefint sjal.

  4. Zirkona Says:

    Fett! Det mønsteret må bare sjekkes ut! Du er isimagentøff! Hvem sier at strikking ikke er spennende?

  5. LivM Says:

    Ja dette er måten å bruke Ravelry på, og jeg gjør det ofte. Sjalet ble flott. Du skriver ikke noe om du likte garnet, det er nemlig på nei-listen min🙂

  6. Marit Says:

    Så nydelig sjal og så flotte farger.
    Har ikke forsøkt meg på Ravelry, men du gjør at jeg tror jeg må innom der en dag.
    Problemet er vel at dette er på engelsk og det er ikke min sterke side.
    ha en fin dag.

  7. hobbyvenn Says:

    Så fine farger det var på det flotte sjalet ditt.

  8. Torunn Says:

    Kjempeflott sjal!! Det er mykje fint på Ravelry,- eg tråler sidene der innimellom på jakt etter ny inspirasjon. Noko det fort kan bli for mykje av og.😉

  9. Muffin Says:

    Enig med deg, Ravelry er min inspirasjonskilde nr 1.
    Sjalet ble kjempefint!

Legg igjen en kommentar

