Thelonious

Ganske sjeldent navn, egentlig. Den eneste jeg vet om er jazzpianisten Thelonious Monk:

.

Men i denne sammenhengen er Thelonious et par sokker av CookieA, fra boka Knit.Sock.Love.

Jeg har brukt et for meg nytt sokkegarn: Hot Socks Marrakesch, et forsterket sokkegarn (75% ren ull og 25 % polyamid). Det var helt greit å strikke av, og virker både mykt og godt OG sterkt.

Dette sokkeparet er med i to alonger på Ravelry, både i Sock Knitters Anonymus og Knit.Sock.Love. I tillegg er det par # 41 i 52ppiv.

Jeg valgte å strikke dem i størrelse M, og har allerede gitt dem bort til Min Kjære!

Det er synd, men sant: nå er den herlige vinterferien slutt – omme – finito…

Men, men…

Stikkord: , , , , , ,

3 kommentar to “Thelonious”

  1. Krøllemikkel Says:

    Nydelige sokker.

  2. Piiitra Strikkelitol Says:

    Duverden… så FINE sokker!!

  3. Zirkona Says:

    Nydelige! Spennnende mønster med den borden som bryter. Elsker slike koblinger som du gir oss en av her.

Legg igjen en kommentar

