Vår? Hvor? På kafé, kanskje???

Det er en bitende kald vind ute, men pytt.

Jeg har ferie, uansett…

I dag har jeg hatt den store glede å bli invitert med på kafé av min eldste sønn og mitt yngste barnebarn. Å sitte ved et kafébord midt i beste arbeidstid og nyte en chiabatta med pastrami & brie og med latteren til en ettåring ringlende i ørene – det er herlig, det!

Og når «guttongen» spør om mammaen vil ha «drikke-kaffe» eller «kose-kaffe»…

Mmmm… Det ble «kose-kaffe»: Herlig After-Eight-kaffe. God-jenta hadde ingenting imot å tjuv-smake, heller!

Takk, Tormod!!!

Det rare er at det ikke blir noe særlig mer strikking sjøl om jeg har fri!

Men to nye ting har jeg da å melde.

Det ene er et par pulsvarmere som heter Emilee Dee mitts. De er med i alongen på Fingerless Glove Fanatics på Ravelry. Jeg har brukt svart Sandnes alpakka på p.3mm.

Oppskrifta var enkel og grei, så denne kan trygt anbefales!

Halsen jeg har strikka var egentlig mest for å prøve garnet Viking Eco-Alpaca. Det var supermykt å strikke av, men loet irriterende mye.

 

Jeg la opp 64 masker på p.6mm og strikka 2r og 2vr til garnet var nesten oppbrukt. Da felte jeg av. Halsen er stor (og fleksibel) nok til å dras litt opp over hodet også.

På hjemveien gikk vi merkelig nok forbi en garnbutikk også! Det vil si, det var det vi ikke gjorde… Men jeg klarte utrulig nok å beherske meg til to 100 gramsnøster av et for meg nytt sokkegarn: Hot Socks Marrakesch.

Og som om ikke det var nok lå det Amerikapakke i posten da jeg kom hjem!!!

Det var SALG på Little Knits, må vite! Alle disse herlighetene klarte jeg under tollgrensa på 200 kroner! De tre hespene er Rio de la Plata, 100% ren ny ull fra Uruguay. To hesper i farge «Seaweed», og en i «Etheral blue».  Det røde er et tynt alpakkagarn, akkurat passe til et par pulsvarmere eller to…

Ha ei strålende uke videre – med eller uten ferie!

 

Stikkord: , , , , , , , ,

5 kommentar to “Vår? Hvor? På kafé, kanskje???”

  1. LivM Says:

    Slike kafebesøk er bare helt herlige🙂
    Når en i tillegg finner pakke i posten etterpå så er det jo en fantastisk dag. Fine pulsvanter og hals du har strikket også!

  2. Henriette Says:

    hmmmm,merkelig at du ikke gikk forbi garnbutikken… Høres ut som et koslig kafebesøk,såg god ut den kaffien…pakke i posten er aldri feil.

  3. Piiitra Strikkelitol Says:

    Herlig med kafebesøk på dagtid! Den kaffen ser deilig ut… Fine ting du har laga!

  4. Sissel Says:

    Hørtes ut som en veldig deilig kafe-tur🙂 Er tante til en ettåring og syns den latteren er helt fantastisk. Og pulsvantene og halsen var kjempeflotte😉 Ferie er deilig, nyt den!

  5. Marit Johanne Says:

    Så koselig kafe’ besøk!
    Så fint garn du har kjøpt deg, dårlig gjort å friste med link til så mye fint garn på salg nå som kontoen er nesten tom……. Men kanskje det fremdeles er garn å få kjøpt til disse prisen om en uke når jeg får penger igjen🙂

Legg igjen en kommentar

