Mariustunika

eller «Tunika med rund sal» som den heter. Oppskrifta er fra SandnesGarn-heftet «Til fjells».

Tunikaen er strikka i Sisu på p.3 mm. Den er i størrelse 10 år.

Denne «sneik» så grundig i køen min fordi farmor si Perlehøne likte den! Og prosjektet var såpass lystbetont at det gikk unna i en fei. Sist mandag kjøpte jeg garnet på vei hjem fra jobb, og i ettermiddag ble den ferdig.

Dessuten var det så kjekt at det nok blir en liten til Lillesøster (snart 1 år) også, tenker jeg!

Det gikk med minst ett nøste mindre av hovedfargen enn det som sto i oppskrifta, og både rødt og natur hadde jeg merkelig nok i lageret mitt, så utgiftene ble ikke all verden, heller.

Det var bare en liten ting jeg lurte på med mønsteret, og det var at det ikke sto noenting om hva som skulle gjøres under ermene. Derfor valgte jeg en helt enkel løsning der jeg hekla en kant av fastmasker langs «felle-kanten». Det ble både nett og pent.

Nå gjenstår det bare å se om tunikaen passer!

Stikkord: , , ,

10 kommentar to “Mariustunika”

  1. pendlerpiken Says:

    Den var jammen fin! Vet du om den finnes i voksenstørrelse også?

  2. LivM Says:

    Super tunika!

  3. Zirkona Says:

    Kjempeflott! Lurt med den ermekanten. Du er superrask!

  4. Susan Says:

    Så flott den var! Ble veldig fint med heklekanten! =)

  5. Sommertid Says:

    Veldig bra valg av hvordan gjøre med fellekanten..pent ble det også🙂
    Ellers så liker jeg og mange med meg slike Marius tunikaer..så «sær norskt» og friske farger attpåtil.
    Ha ei go uke…her er det vinterferietid.

  6. Strikkelitol Says:

    Oi… knallfin tunika! Men er det mulig å strikke den på så kort tid! Imponert!

  7. Henriette Says:

    Kjempefin,og du er super rask.

  8. nunne Says:

    Flott tunika du har strikket. Og så rask du er.

  9. Metterly Says:

    Veldig fin! Tipper jenta til farmor blir fornøyd🙂

  10. Ann Karin Says:

    Mariustunika. Åååååå… den e så fin med den rundfellingen. Har lyst på sjøl.

Legg igjen en kommentar

