Candy?

Sukkertøy? Mmm… Jatakk!

Vel – det er ikke sukkertøy denne gangen, derimot er det navnet på det store «dette-må-jeg-bare-prøve»-nøstet jeg kjøpte på Europris for ei god stund siden. Det var på 250 gram, 175 løpemeter og ca.50 % ull (viss jeg ikke tar helt feil).

Det sto ei oppskrift på lue og skjerf inni banderolen. Lua strikka jeg en god del lengre, slik at den fikk en generøs oppbrett. Skjerfet ble til en hals – både bredere og kortere enn i oppskrifta. Dessuten sydde jeg i to knapper. Siden halsen er strikka på såpass tjukke pinner som 8mm kan knappene kneppes hvor som helst. Dermed kan halsen brukes (danderes) på mange ulike måter.

Som vanlig har jeg flere ting på pinnene (godt jeg har veldig mange pinner, for noen av sakene tenderer til UFO’er…) og enda flere i kø.

Men sniking i køen forekommer, og akkurat nå er det en Marius-tunika til farmor si Perlehøne som har sneket grundig. Snart ferdig… Kanskje allerede i helga?

God helg, forresten!

Stikkord: , , , ,

Én kommentar to “Candy?”

  1. Zirkona Says:

    Ja, jeg mener absolutt at dette her er Candy! Stilig sett!

Legg igjen en kommentar

