2 par Yummy Mummies og et lite tørkle.

Linda K’s Yummy Mummy Wristwarmers er toppen av «tynne» pulsvarmere. Det er fremdeles min mening – etter å ha strikket X antall av dem…

Årets første er et par hvite og et par svarte som jeg har strikka for en kollega.

Begge er strikka i Mini Alpakka fra Sandnes Garn på lang rundpinne 2,5 mm. Det går akkurat i underkant av ett nøste til ett par.

Det svarte paret er strikka to-på-en-gang.

Oppskrifta er egentlig engelsk, du finner den på Ravely.

Viss du ikke er helt bekvem med engelske oppskrifter kan du laste ned oppskrifta på norsk HER, eller du kan se i menyen oppe til høyre. Jeg har oversatt oppskrifta med tillatelse av Alexandra Brinck.

Det vesle tørkleet heter «Little Shells»:

Jeg har strikka det i Kid-Silk fra Drops. Det gikk med i underkant av ett nøste, altså noen-og-tjue gram!

Siden jeg har brukt tynnere garn enn i oppskrifta har jeg kompensert ved å strikke det litt større. Likevel er det ganske lite, og kanten oppe er blitt litt i fasteste laget. Men som et lite pyntetørkle i halsen er det berre lekkert…

 

Stikkord: , , , , , , , ,

7 kommentar to “2 par Yummy Mummies og et lite tørkle.”

  1. KatrineH Says:

    Himmel og hav så mye fint tilbehør du strikker. Pulsvarmerene og skjerfet her var kjempelekkert. For ikke å snakke om de mange parene med sokker jeg ser nedover.

    Så flink du er!

    Takk for lenke til oppskrift forresten.

  2. hobbyvenn Says:

    Så flotte pulsvarmere, og masse annet fint du har strikket. Sokkene var jo bare stilige, og sjalet en drøm..

  3. hisae Says:

    Flotte pulsvanter, de kan du vel i søvne nå.
    Halstørkle var lekkert, flott med litt mindre innimellom

  4. Guri Says:

    Nydelige arbeider fra deg igjen🙂

  5. Ann Karin Says:

    Hipp.hipp gratulera med blogg jubilet ditt ; ) . Møøøøye fint du vise oss.
    Eg er nok ikke så flink og komentere på hvert innlegg,men du ska veta eg smyge innom deg titt og ofta. Alltid fine arbeider frå deg.
    Klem frå Ann Karin

  6. Henriette Says:

    Det sjalet var bare nydelig,kunne tenkt og lage meg et sånn en gang.Yummiene er også fine.

  7. Zirkona Says:

    Lekkert, florlett sjal! Yummiene er så flotte – som alltid! Vet du hvor mange par det har blitt?

Legg igjen en kommentar

