Totoro!

Gjennom min eldste sønn er jeg «blitt kjent» med Totoro.

Totoro hvem???

For å gjøre en lang historie kort:

Totoro – som i «My neighbor Totoro», en herlig japansk animasjonsfilm fra 1988.

Filmen handler om to søstre på 10 og 4 år, og deres møte med en fantasiverden befolket av ulike «ånder» og vesener, deriblant Totoro.

 

Så da jeg fant denne bloggen til Mimouna og hennes oppskrift på en strikket Totoro var ikke veien lang fra tanke til handling: jeg bare måtte strikke en Totoro til Tormod!!! Til jul.

Det får ikke hjelpe at «gutten» er godt voksen og har tre barn sjøl…

Han er strikket i Gjestal Topp t’ Tå, bortsett fra magen som er strikka i Mor Aase.

I tillegg til at Totoro’en falt i smak hos Veslegullet på snart 11 mndr, kan altså pappaens reaksjon bekreftes HER!

 

 

Stikkord: , , ,

4 kommentar to “Totoro!”

  1. Wenche/chawo Says:

    Så herlig Totoro du har strikket

  2. Zirkona Says:

    Bare fantastisk! …og det synes jeg også om reaksjonen til pappaen!

  3. Unni Says:

    Stilig 🙂

  4. strikkegal Says:

    Så artig liten Totoro!

Legg igjen en kommentar

