Årets siste dag…

Årets siste ferdigrapportering.

Lue i en fei, etter oppskriften fra Ingrids Strikkerier.

Jeg har valgt å strikke den i Oda fra Europris, det er litt tynnere enn Gullgarnet som er brukt i oppskrifta, men lua er mjuk og god og stor nok.

Før jul falt jeg for fristelsen å kjøpe noen nøster av dette spesielle garnet, Rizos. Jeg tenkte det ville bli artige og spesielle skjerf. Det stemte forsåvidt:

Men med dette som så mange andre ting – ikke fullt så spennende som det så ut?

Jeg har gitt bort noen nøster i julepresang også, det blir interessant å se om de deler mitt syn på saken eller ikke?

Her er en snutt fra YouTube som viser hvordan garnet skal «takles». Det er for øvrig ikke noe revolusjonerende i det, det er slik man bruker f.eks. pompong-garn også.

Her er en av julegavene mine: Lekkert, fristende Tanis Fiber Arts!

Da feberen var heller høy og tiltakslysten tilsvarende lav i jula var det dette garnet som fikk meg i gang. Det ble et par sokker til Farmor si Gulljente, lange og gode, med fletter på baksida av leggen!

Oppskrifta er fra Drops Design. Du finner den HER. Sokkene ble bare helt herlige, SÅ mjuke og elastiske! Og en mye rikere og mer levende rødfarge enn jeg klarer å få fram på bildene. Takk, Zirkona!

Til slutt i dag, et par pulsvarmere til meg sjøl!

Jeg kjøpte meg et lyst gammelrosa sjal da jeg var i Latvia i høst. Det passer fint til den brune kåpa/jakka mi,  men hva med de kalde hendene mine? Alt jeg hadde var et par slitne, turkise pulsvarmere – og det passer jo ikke…

Oppskrifta fant jeg i et ukeblad. Verken fargen, garnet eller mønsteret er 100% likt, men det matcher godt, og pulsvarmerne er herlige på!

Snakk om mye varme «mellom maskene…»!!!

Kanskje dette var årets siste innlegg?

Jeg ønsker alle som stikker innom: Godt nytt år!


 

 

Stikkord: , , , , , , , , , , ,

11 kommentar to “Årets siste dag…”

  1. wigdis Says:

    Så mye fint du har lagd. Den lua så deilig og varm ut og de pulsvantene var helt lekre.
    Ha et riktig godt nytt år.

  2. LivM Says:

    Flotte sokker og pulsvanter. Nytt garn er jo alltid morsomt å prøve!
    Ønsker deg et riktig Godt Nytt År!

  3. grete Says:

    Flott lue og sokker. Ha et godt nytt år!

  4. Pinnepenn Says:

    Så mye fin du har strikket, likte spesielt godt den hvite lua. 🙂

  5. Elin Says:

    Godt nyttår.
    Mye fint som vanlig.
    Hvor mange masker la du opp på skjerfet med det «rare» garnet?

  6. Unni Says:

    Godt Nyttår til deg.
    Her var det mykje fint å sjå (som vanlig).

  7. Zirkona Says:

    Godt nytt år!

    Den hvite lua var nydelig! Flotte de andre arbeidene også da. 😉
    Fint Tanis Fiber Arts kunne friste selv om tempem var høy!

    Tusen takk for det «rare» garnet, jeg er i igang.

  8. strikkelitol Says:

    Så flotte ting du har laget! Likte veldig godt de sokkene!

  9. Victoria I. U Says:

    For en flott blogg. Takk for massevis av spennende oppskrifter – perfekt for en som prøver seg på forskjellig 🙂

  10. Heidi Says:

    Så fine røde lester! Det er gøy å strikke fletter! Godt nytt år, forresten!

  11. Ingrids Strikkeri Says:

    Tusen takk for at jeg fikk se luen;) og takk for at du linker og sendte hilsen til meg;)
    Labbene var jo bare uuutrolig lekker;)
    Hilsen Ingrid

Legg igjen en kommentar

