God jul?

Tja, det kan jo diskuteres i dette tilfellet.

Jeg ble influensasjuk på julafta og har stort sett vært i en feberdøs etter det. Hosteriene er heller ikke gode. Dessuten er Min Kjære sjuk også.

Da er det godt å ha voksne barn som kan stikke innom og lage litt mat og stelle litt.

Jaja, samma det.

Her er litt oppdateringer på håndarbeidsfronten, noe av det er hysj-hysj fra før jul.

Først lua jeg bare måtte strikke til Farmor sin Gullgutt: Dragon Hat.

Vrangborda er strikka i svart Cherry Tree Hill, bunnfargen er Malabrigo og til dragen har jeg brukt Regia. Bare «rester», alt sammen!

 

Til Veslesnuppa strikka jeg ullbody i Schackenmayr nomotta Rheuma Thermal Wolle på p. 2,5mm. Oppskrifta, som  er laga for dette garnet, fant jeg i et gammelt ukeblad. Etter ei stund fant jeg ut at det var noe som var «uteglemt» i trykken, og stor var min glede da jeg fant oppskrifta på nettsidene til Knappehuset!

«Sukkertøy»-knapper passet bra, syns jeg!

Fargen var ikke så lett å få fram, garnet er melert, men ikke så gulaktig som det siste bildet skulle tyde på. Det er nok det øverste bildet som viser fargen best.

Lillesnuppa fikk også en kortermet jakke strikka i Hjertegarn Blend Bamboo i en nydelig petroleumsblå farge.

Oppskrifta fant jeg i et lite hefte, Hjertegarn no.13.

Det gikk med tre nøster. Denne gangen gikk jeg for enkle treknapper.

Så en liten jakke jeg strikka til mitt ferskeste «grandtantebarn». Den er strikka i Baby Silk fra Du Store Alpakka.

Oppskrifta er fra «Myk start» og heter «Mykeste, myke jakke».

Jakka ble myk nok, og ser «bra» ut, men jeg beklager å måtte si det – denne oppskrifta likte jeg slett ikke.

Det kan være noe med min aversjon mot unødig montering…

Hjerteknapper i samme fargetone var i alle fall blink.

Til slutt tar jeg med den andre «Mysterie-pakke-kluten» jeg strikka før jul. Denne gangen i lilla Tuva Helårsgarn.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Begge pakkeklutene ble gitt bort som en liten julehilsen med en liten overraskelse inni, og gjorde lykke!

Og så: fortsatt god jul til dere som måtte finne på å «stikke innom»!

Stikkord: , , , , , , , , , , ,

10 kommentar to “God jul?”

  1. Hanne Says:

    Så kjempe mange flotte julegaver. Likte veldig godt den blå vesten. Synd dere ble syke i jula. Håper det begynne å rette på seg og at dere får ei fin romjul🙂

  2. Wenche/chawo Says:

    Så mye flotte gaver ,du har laget.

  3. Monai Says:

    Så mye fint du har laget.Ønsker deg ei fin romjul.

  4. Elin Says:

    Så mange flotte gaver. Og så mange små du har og strikke til:)
    Jeg sitter på en annen kant av landet og nyser i kor med deg. Bare at jeg startet lille julaften.
    Tusen takk for pakke. Det så kempespennende ut. Skjerf kanskje, eller har du et annet forslag?

  5. Zirkona Says:

    Åhh! Her var det mye lekkert! Herlige plagg til små og litt større! Klutene ble fine, takk for diagramretningshjelp!

    Takker også så mye for en spennende julegave.

  6. strikkelitol Says:

    oioioi så mange fine julegaver du har laget!! Heldige mottakere!

  7. Monai Says:

    Er innom for å ønske deg et riktig Godt nytt år.Håper det også går bedre med deg og dine.

  8. mimouna Says:

    Mange fine ting her. Håper formen er bedre nå da. Ikke noe kjekt å bli syk.

  9. Anne Says:

    Her var mange flotte julegaver🙂
    Håper formen er bedre nå.
    Godt nyttår !

  10. MayM Says:

    Jammen hadde du strikket mye flott til jul🙂
    Ønsker deg et Riktig Godt Nytt År !

Legg igjen en kommentar

