To mysterier og et lite under?

Zirkona-Jule-Mysterium nr. 2 er løst, og viste seg å bli en «konvolutt»-klut!

Her er den artige saken sett forfra, ferdig bretta. Motivet er (naturlig nok) et juletre! Kluten er strikka i Tuva Helårsgarn på p.3,5 mm.

Her er det fritt fram å legge alt fra såpe til hm… sjokolade inni!?!

Bakfra ser den slik ut, kneppet med en liten strikket boble (knapp):

Den fine hullborden kan også pyntes med et silkebånd, f.eks.

Mønsteret er en personlig gave fra Zirkona, og kan altså ikke deles.

Jeg er også i gang med 3. Julemysterium! I likhet med det første mysteriet skal dette toves (og evt. pyntes) til slutt. Spennede!!!

Underet, da???

Tja – egentlig er det ikke noe under i det hele tatt, bare en netthandel som tok veeeldig lang tid!

Det er denne drømmen av ei sokkebok, da:

Jeg kjøpte og betalte både «den fysiske boka» og PDF-utgaven 6.november.

9.november fikk jeg beskjed om at boka var sendt:

Så var det bare å vente – og vente – og vente…

Rundt månedsskiftet begynte jeg å lure på om noen hadde kasta boka mi overbord eller noe. Savnet – antatt druknet…

Når jeg til slutt hadde forsonet meg med tapet, DA fant jeg boka mi i postkassen da jeg kom hjem fra jobb! For øvring samme dag som den første Julepresangen kom…

Så – JA – for meg var dette faktisk et lite under!

Og JA, CookieA: Min kjærlighet til sokker og sokkestrikking kommer garantert til å fortsette å vokse!

I januar starter jeg på første sokkepar, sammen med alle de andre ivrige Knit.Sock.Love-«fans»ene på Ravelry. Yes!

Stikkord: , , , ,

9 kommentar to “To mysterier og et lite under?”

  1. LivM Says:

    Morsom konvolutt! den boken er sikert flott. Jeg har bestemt meg for ikke å delta i noe slikt neste år, om det holder gjenstår å se 🙂

  2. mimouna Says:

    Artig klut! Og veldig greit når den skal brukes som gave.

    Så bra at sokkeboken kom fram til slutt. Kos deg! 😀

  3. hisae Says:

    Så morsom klut. Har latt meg friste og bestilt boka og blir med på KAL på Ravelry

  4. amylin Says:

    Så morsom klut og den boka ser veldig fin ut!

  5. Pinnepenn Says:

    Så bra at boken kom frem til slutt. Stilig klut. 🙂

  6. Elin* Says:

    Takk for pakke, det dukker plutselig opp en hos deg også. Men den ble postet etter den 16.

    Sokkeboka ser nydelig ut. Godt den kom frem.

  7. Zirkona Says:

    Flott boka kom frem – endelig! Lurer på hvor den har vært i mellomtiden!

    Pakkekluten din ble fin.

  8. strikkelitol Says:

    Morsom konvoluttklut! Spennende bok! Jeg ønsker deg en riktig god jul!

  9. Krøllemikkel Says:

    Den kluten var stilig. Ønsker deg en fortsatt god jul!

Legg igjen en kommentar

