Fremdeles kaldt – altfor kaldt…

Men noen kanskje holde hendene varme etter jul???

Disse «Sjyvottene» fra Sortland Husflidslags vottekalender 2009 er enkle og greie å strikke, og nå har jeg rimelig god kontroll på tovinga også.

Jeg strikker dem i Artic fra Trysilgarn (Europris) med en liten rest av et tynnere garn som kontrastfarge ved håndleddene. Denne gangen ville jeg ha en litt mer «feminin» vott, så jeg strikka dem litt mindre enn i oppskrifta. Dessuten lagte jeg ei anna bord, et slags bladmotiv, i stedet for rutemønsteret.

Hvitfargen gir jo også et «mjukere» inntrykk. Vottene er tova på 40 grader i maskin. Slik så det ut før toving:

Stikkord: , , , ,

8 kommentar to “Fremdeles kaldt – altfor kaldt…”

  1. Torunn Says:

    Flotte, gode og varme vottar i vinterkulda.

  2. Vibbedille Says:

    NYDELIGE votter!! Skikkelig lekre damevotter!

    Kos deg og ha ei herlige helg!

    Vibbedille;))

    HO HO HO

  3. Unni Says:

    Skikkelig fine vottar, flott bladmønster rundt handleddet.

  4. Monai Says:

    Kjempefine votter.Disse er nok gode og varme.Brukte du større pinner og annet garn enn i oppskirften?Så vidt jeg husker syntes jeg pinnestørrelsen virket litt liten i oppskirften.(usikker).
    Har tentk å strikke noen tova votter selv og jeg synes disse så flotte ut.

  5. Zirkona Says:

    Flotte! Gode! Varme! Gleder lenge! Kinderegget er slått!

  6. Anne Says:

    Fine votter ! Ser gode og varme ut🙂
    Koselig blogg du har:)
    Hilsen Anne

  7. katrineH Says:

    Nydelige votter.

  8. grete Says:

    Flotte tova votter og mye fint du har laget ellers. Flott rød langnisselue. Den ble fin.

Legg igjen en kommentar

