Når kulda setter inn…

…ja, da er det bare å sette i gang og strikke varmende saker…

Jeg måtte bare prøve meg på sist vinters store hit, «Look-a-like» lue:

Den er strikka i hvit Artic på p.4. Det gikk med ca. 2 1/2 nøste. Jeg syns lua ble litt stor, men det er sikkert noen som liker det også. Dessuten er jeg ikke så begeistra for Artic (unntatt når det toves), men gjort er gjort!

Oppskrifta har jeg fra Lille Rosins blogg.

Her er enda en en sak jeg ikke er overvettes begeistra for, og det skyldes ikke bare at jeg ikke liker vinter og snø! Denne isskrapevotten er nemlig strikka i resters rester, og altså ingen ubetinget favoritt. Men nytten sin gjør den nok.

Så var det sokker igjen, da!

Par #29/52 er enda et par hvite Rococo-sokker. Denne gangen har jeg brukt Marks & Kattens Strømpe-og jumpergarn. For at ingen skal tro jeg har «juksa» (tulla…) viser bildet dette paret sammen med det forrige. Sokkene er strikka på p. 2,5 mm, og strikkes fra tåa-og-opp.

Det siste paret, par #30/52 er også noe jeg har strikka før, men de var så gøyale å strikke at jeg bare «måtte» en gang til!

De er strikka i Juvel, på p. 3,5mm. Det går med to nøster hovedfarge, og ca. 1/2 av det hvite.

Ganske så jule-vampete disse Vamp-sokkene, eller???

Stikkord: , , , , , , ,

5 kommentar to “Når kulda setter inn…”

  1. MayM Says:

    Mye flott her inne av luer, sokker m.m.

  2. katrineH Says:

    Sånn look-alike-lue har jeg siklet på lenge, men er for «dum» til å være i stand til å bare gå i gang med å strikke en uten oppskrift. Kan jeg spørre hvor du fikk tak i oppskriften?

  3. teshastrikk Says:

    Takk!
    Til katrineH: Nå har jeg lagt lenke til oppskrifta i innlegget! Kos deg!

  4. katrineH Says:

    Takk🙂

  5. Lille Rosin Says:

    Vamp er julesokker ja. Takk for du valgte en oppskrift fra meg.

    Ha en fin uke videre.

Legg igjen en kommentar

