Det er svart november…

… og det kan på den ene siden bety mer kvalitetsstrikketid om kveldene, og på den andre siden kan det bety at det nærmer seg jul –

og da er det ikke alt som «trygt» kan blogges. Eller?

Her er litt jeg tar sjansen på å vise fram.

Tova votter, etter oppskrift fra Sortland Husflidslags Vottekalender 2009, de såkalte Sjyvottene.

Jeg har brukt Artic fra Trysilgarn, og for andre gang med disse Syvottene har jeg gått i den fella å tove for hardt.

huske å lese egne notater der det uttrykkelig står at jeg bør holde meg til 40 grader. Ja, ja. Disse blir ikke den julegaven jeg hadde tenkt de skulle bli…

Denne isskrapevotten, derimot, er helt som den skal være. Også den er strikka i Artic, med effektgarn i kanten nede.

Så var det sokker, da. Her er par #27 og 28 i Sokkegalskapen min (52PPIV).

Det blå paret er Lillebror, designa av Yarnissima. De er strikka i Malabrigo Sock Yarn, i en farge med det beskrivende navnet «Impressionist Sky».

På grunn av flettene og «twisted stitches» er de november-bidraget i Sock Knitters Anonymus, og på grunn av fargen («Air») er de også et bidrag i alongen Solid Socks.

De er strikka fra tåa og opp på p. 2,5 mm.

Det hvite paret er det første av fire til en kollega av meg. Hun ble så begeistra for Rococo-sokkene hun fikk av meg til bursdagen sin litt tidligere i høst at hun ville ha så hun kunne gi til venninnene sine til jul!

Disse er designa av Ann Hanson. Jeg har brukt Løve Baby og Hosegarn og p. 2,5 mm. Også disse er strikka fra tåa og opp.

Som vanlig bruker jeg Judy’s Magic Cast on på tå-opplegget, og Jeni’s Surprisingly Stretchy Bind-Off på avfellinga. Helt «bankers».

Stikkord: , , , , , ,

12 kommentar to “Det er svart november…”

  1. Guri Says:

    Juletid er hemmelighetstid, sånn er det bare! masse fint du har laget, likte spesielt godt sokkene dine🙂

  2. Strikkelitol Says:

    Duverden så nydelige sokker, jeg forstår ikke at det er mulig å strikke så fine sokker jeg. Klart man må ha noen hemmeligheter før jul!! ;o)

  3. Krøllemikkel Says:

    Så mange flotte ting!

  4. LivM Says:

    Flotte votter og supre sokker.

  5. Marte Says:

    De hvite sokkene var jo bare superlekre!! Heldig er den som får de🙂

  6. zirkona Says:

    Nydelige arbeider igjen, og da spesielt sokkene!
    Det ble Lillebror hos deg også.😉

  7. MayM Says:

    Nydelige sokker og votter.

  8. strikkefrua Says:

    Hemmelig, hemmelig, hemmelig tid, ja det er november og desember det:)
    Sokkene dine er som alltid nydelige. Jeg er den heldige eier av to par jeg:)
    Nå har jeg begynt å bruke de litt også, de lå lenge på «stas».
    Jeg er tilbake på sokkestrikk jeg også nå, etter en tid ed julekuler og julehjerter.
    Ha en rktig så fin førjulstid med mye kvalitetstid med strikkepinnene.

  9. Beate Says:

    Mye flott her🙂 Jeg har lenge hatt planer om isskrapevott, men det har ikke blitt ennå. Så mye jeg vil strikke!

  10. irene-w Says:

    Vakkert arbeid, spesielt de hvite sokkene var *sukk* helt fantastiske!

  11. Monai Says:

    Flotte votter og nydelige sokker.Yarnissima sine mønster er bare så lekre altså.

  12. Frk.Badegakk Says:

    Ikke verst. Disse sokkene var sååå lekre at jeg faktisk vurderer å strikke sokker igjen! Men tå opp må jeg tenke på. Uansett. Sokkene var knall!!!!!!=DD

Legg igjen en kommentar

