«Jukse»-møbius

Nå har jeg gått og kjent på dette nøstet 70 % babyalpakka, 10 % merinoull og 20 % polyamid som jeg kjøpte i butikken Hobbywool i Riga tidligere i høst.

Jeg har vurdert å strikke lue, skjerf, pulsvarmere… Til slutt endte jeg opp med en blanding av Hals og Møbius, eller «Jukse»-møbius som jeg valgte å kalle det i overskrifta.

Jeg la opp 30 masker på p. 7 mm med «provisional cast on» og strikka i vei i rillestrikk til nøstet var nesten brukt opp. Så lagte jeg en liten vri på lengden og sydde sammen med maskesting.

Halsen ligger pent en gang rundt halsen, tar jeg den to ganger rundt blir det vel stramt – for meg i alle fall.

Så garnlengden på 125 meter kunne med fordel ha vært noen meter til…

Stikkord: , , , , ,

8 kommentar to “«Jukse»-møbius”

  1. Strikkelitol Says:

    Herlig med litt juks! – Kjempe fint ble det!

  2. Guri Says:

    Synes den ble fin jeg! Har sett mange av samme typen i butikkene nå i høst🙂 God helg!

  3. hobbyvenn Says:

    Så fin. Og deilig og varm så den også ut..

  4. strikkefrua Says:

    Og så jugsa me lidt – det er en kjent og også annerkjent vri det:)
    Og fint ble det, slik som det sikkert ble godt for den andre jukseren.
    Jeg har også en del slike enkeltnøster liggende, det var kanskje en ide?

  5. zirkona Says:

    Flott, og den ser helt deilig ut! Juks og juks fru Blom. Den halsen du har laget ser da heelt ekte ut😉 En vri har den også, slik den gamle matematikeren pønsket ut.

  6. mimouna Says:

    Fin hals. 😀

    Det der er i grunnen en veldig grei måte å lage Moebius på, det er veldig pirkete å strikke i åttetall. I alle fall de første omgangene.

  7. Unni Says:

    Eg synes at halsen blei fin eg.🙂

  8. Marit Says:

    Takker for tips til garnslankingen min.
    Det ble en fin hals og av og til kan vi vel gjøre vår vri på det.
    Takker for besøk i bloggen min.
    Ha en fin kveld i blåsten.

Legg igjen en kommentar

