Mellanraggisokker med blondekant

På høstferieturen til Sogn og Fjordane førte den innlagte garnradaren meg innom en god del garnbutikker. Sånt er ikke til å unngå og altså helt normalt.

Det som var mer unormalt, om det går an å si det sånn, var at jeg ikke handla så veldig mye. Litt blir det jo alltid, men det var liksom litt sånn at «markedet var metta» på et vis.

Noe av det som ble med meg hjem var sokkegarn av ulike slag, mellom anna endel nøster Mellanraggi (Järbo). Det er et garn jeg har vært borti i ulike sammenhenger i Blogglandia, men ikke i virkelighetens verden.

Og sjøl om det er litt i tjukkeste laget for meg, duger det godt til litt tjukkere sokker.

Her har jeg brukt et rosa-melert Mellanraggi og strikka ragger til Farmor sitt Storegull.

Stripene gir seg sjøl, og av og til gjør det ingenting om ikke sokkene er helt identiske.

Jeg har strikka vrangborda ganske lang, så den kan brettes ned som her, viss det er ønskelig.

For å få til «det lille ekstra» har jeg hekla en liten kant med tynt, hvitt garn øverst. I tillegg til å pynte opp er kanten også med på å skape mer likhet mellom sokkene.

Jeg har brukt lang rundpinne 2,5mm.

Oppskrift?

Nei, det har vi ikke sett…

P.S.: Dette er par #26 av 52 i 52PPIV, altså halvveis! Jippi!

 

Stikkord: , , , , ,

6 kommentar to “Mellanraggisokker med blondekant”

  1. pringeling Says:

    Så utrolig flotte sokker! Og det garnet har jeg ikke hørt om før, men jeg digger selvstripende garn til soker *google*

  2. Bittami Says:

    Halvveis? Så flink du har vært:-) Og sokkene ble kjempesøte, det gjorde seg med den heklakanten:-)

  3. Zirkona Says:

    Blondekanten var det som gjorde disse sokkene helt unike! Så flott til ei prinsesse!
    Har strikket flere par i garnet, synes det er godt og slitesterkt.

  4. Unni Says:

    Så fine sokkar du har strikka og det gjorde seg virkelig med den hekla kanten🙂

  5. hobbyvenn Says:

    Så utrolig søte sokker! Flotte farger på garnet også. Og den hvite kanten gjorde virkelig sokkene til noe helt spesielt.

  6. Guri Says:

    ÅÅåå disse var kjempesøte!!!

Legg igjen en kommentar

