Litt høststrikk…

Ei stund siden sist nå.

Jeg strikker jo litt hver dag, men av og til er ukene så korte – og helgene enda kortere, så da blir det gjerne sånn…

Her er siste sokkepar, for øvrig #25/52. Også disse er designa av Hunter Hammersen. Slant, heter de.

Jeg har strikka dem i Sterk fra Du store Alpakka, og måtte endre litt på mønsteret for å få størrelsen riktig. Men, igjen, det er oftest bare et spørsmål om litt enkel matematikk…

Disse er oktoberbidrag i to Ravelry-alonger også.

Så har jeg strikka et skjerf til det eldste barnebarnet mitt. Hun er den eneste av de tre som ikke vil ha ull rett mot kroppen (veldig lik pappaen sin der).

Da ble det et helsyntetisk garn, Emu (et pompong-garn) som jeg snopte meg i Nordheimssund i sommer. Noe må man bare ha med seg for å prøve, og dette var et sånn prøveprosjekt. Artig!

Mitt første møte med pompong-garn blir nok ikke mitt siste!

Skjerfet er også en liten tilleggspresang til 8-års dagen til Farmor si Store Gulljente som var i går.

Enda en gang: gratulerer, Skatten!

Til slutt ei lita lue til Liten som mista den forrige lua si på vei til Bergen for ikke så lenge siden, muligens på (eller av?) båten.

Jeg hadde nok garn igjen av det nøstet med Løve Baby og Hosegarn som jeg brukte sist, så da ble det en «kopi», bare litt større. Kanten rundt er hekla i multifarga Fabel, og snorene er tube-strikka i samme garn.

Oppskrifta er fra «Strikk til Nøstebarn».

Ellers er jo hyttesesongen i prinsippet over, så jeg er i ferd med å oppdage mye ugjort husarbeid… Sukk…

Stikkord: , , , , , , , , , ,

3 kommentar to “Litt høststrikk…”

  1. Hobbyvenn Says:

    Så mye fint su strikker. Flotte sokker og kjempesøt lue.

  2. strikkefrua Says:

    De sokkene dine er bare nydelige.
    Jeg har et nøste med slok kulegarn jeg også, men har ikke prøvd det enda.

    Og lua er søt. Sikkert lurt å lage den litt større, de vokser så fort disse små.

  3. Zirkona Says:

    Sokkene dine er det alltid klasse over – også denne gang!

    Klart hun måtte ha nye lue! Ser ut som en kjempegod passform i tillegg til at den er helt herlig da!

Legg igjen en kommentar

