Par nr.18 og 19, begge i sjølfarga garn:

Det er ei stund siden forrige oppdatering, ser jeg!

Så har jeg også i mellomtida vært en tur i Riga – men det får jeg komme tilbake til (kom ikke akkurat tomhendt hjem…)!

Par nummer 18/52 i «52PPIV» er strikka av det sjølfarga «kaffe»-garnet.

Det ble akkurat passe melert – midt i blinken, syns jeg.

Siden eldstemann uttrykte ekte begeistring over prosjektet (i garnfargings-innlegget), ble jeg også inspirert til å designe mønsteret sjøl.

Mønsteret har fått det betegnende navnet: «Coffee!»

Har du like god fantasi som meg kan du kanskje se «kaffebønnene» som ligger på rad og rekke nedover…

Dette kaffegarnet er altså opprinnelig Ida Strømpegarn, og sokkene er strikka på lang rundpinne 3mm fra tåa og opp.

I tillegg til å være med i Sokkegalskapen min (52PPIV) er de også med i SolidSocks-alongen på Ravelry.

Det andre sokkeparet, par nr.19/52 er også strikka i sjølfaga garn. Denne gangen brukte jeg det første garnet jeg farga, Sandnes Strømpegarn farga med blå og grønn konditorfarge.

Mønsteret er «Burning Ring(s) of Fire» av Kirsten Kapur, den samme designeren som står bak Ampersand. Begge disse mønstrene kan jeg godt tenke meg å strikke om igjen!

Disse er strikka på lang rundpinne 2,5mm. De er det tredje September-bidraget (!) mitt i Sockdown-alongen.

Stikkord: , , , , , , , , ,

15 kommentar to “Par nr.18 og 19, begge i sjølfarga garn:”

  1. Sommertid Says:

    Coffee paret ditt ble kjempefine, likte hælpartiet sett bakfra. Og det å farge sokkegarnet selv ser ut som en morsom aktivitet. Tror godt at du vil fortsette med det ja, jeg følger spent med.
    Ha ei fin høstuke🙂

  2. LivM Says:

    Du er helt rå på sokkestrikking, jeg gjorde vist fra meg det i fjor. Neida, jeg kommer nok igjen! ha en flott mandagskveld.

  3. hisae Says:

    Så flotte sokker. Fargene ble flotte

  4. wenche/chawo Says:

    Kjempefine sokker.

  5. Marit Johanne Says:

    Flotte sokker og jeg er imponert over din ide med kaffefarget garn! Det hadde jeg aldri tenkt på gikk an. Holder fargen i vask også? ja, dumt spørsmål, den gjør vel det hvis du skylte til vannet var klart🙂 Jeg ser tydelig kaffebønnene på sokkene – kjempefine.

  6. MayM Says:

    Flotte sokker du har strikket.

  7. Unni Says:

    Igjen 2 flotte bidrag i «sokkegalskapen»🙂.
    Garnet hadde nydelige fargar.

  8. Lena Says:

    Flotte sokker!! Det er jo ekstra gøy når man har farget garnet selv:)

  9. Dorthe Says:

    Kjempefine sokker du har laget:)

  10. strikketine Says:

    Kaffe-sokkene ble kjempefine, nydelig melert farge!
    Ikke så ulik fargen jeg fikk av luxus-kaffen fra europris, men jeg farget tynn alpakka, det ser også ut til å ha gått fint! Det neste blir rødbeter..😉

  11. wia Says:

    Herlig å strikke sokker i selvfarget garn, spesielt når de blir så fine.

  12. Sandra Says:

    Det ble jammen fine farger! Og fine sokker😉 Skriv gjerne mer om Riga, jeg skal dit om et par uker nemlig! Noen fine garnbutikker kanskje?😉

  13. Hobbyvenn Says:

    Så flotte sokker du har designet og strikket. Og fargene er jo bare helt nydelig. Kaffebønnene var det ikke vanskelig å se heller.

  14. Zirkona Says:

    Supre sokker i selvfarget garn! Disse arbeidene er på alle måter unike!

  15. Annepålandet Says:

    Hei! Så kaffe-sokkene dine inne på Ravelry/52-par-plungen. Jeg har også farget garn og syntes det var veldig morsomt, akkurat som du. Jeg farget også med kaffe, men min farge ble ikke på langt nær så fin som din. Mulig det skyldtes at jeg brukte Nescafe i stedet – som var gått ut på dato, haha. Da ble fargen nærmest møkkabrun, vil jeg si, men det var gøy for det.
    Jeg farget med konditorfarge også, blå og grønn, og testet ulike blandinger i mikroen. Hvis du vil ha en mer blågrønn farge, slik du nevnte i fargeinnlegget, kan du bruke kun blå farge. Blå konditorfarge er nemlig ikke blå, men blågrønn. Det har sikkert noe med gift og fargestoffer å gjøre – tror rent blå er mer giftig?
    Har ikke rukket å strikke noe av garnet mitt enda, men nå ble jeg inspirert!
    (Hvis du har lyst til å se mine fargeforsøk, kan du jo titte inn på bloggen min. Det var ganske lenge siden, så klikk evt på farging under etiketter i høyremargen).
    Ha en fin dag🙂

Legg igjen en kommentar

