Ett par pulsvarmere og to par sokker

Pulsvarmerne er enda en gang Adumbrate av Hunter Hammersen. Jada, jeg vet det: jeg har lett for å «gå i stim»…

Men disse er sååå fine i mønsteret! Dessuten er det sååå lett å bli smigret til å strikke flere par når designeren har brukt bilder fra to av mine tidligere par på prosjektsida si!

Garnet denne gangen er det herlige håndfargede kollegaen min kjøpte til meg i Wales! Resten er den vanlige historien: lang rundpinne 3 mm (Magic Loop).

Fargen var vanskelig å «fange», den er nok en mellomting mellom disse to forsøkene på gjengivelse…

Og i den grad jeg trengte et alibi for å strikke dem: det hjelper med alonger på Ravelry, denne gang «Fingerless Gloves Fanatics».

De to sokkeparene er par # 16 og 17 i 52PPIV. Begge er dessuten september-bidrag i «SockDown»-alongen.

Her er Ampersand, designa av Kirsten Kapur.

Disse er strikka i multifarga Silja på lang rundpinne 3mm. Og viss du (som jeg) har hørt begrepet Ampersand før, men glømt ut hva det står for, finner du forklaringa HER.

Dette mønsteret frister absolutt til gjentagelse! Mønsteret er nesten latterlig enkelt (diagrammet går over 2 – to – rader), men likevel kjempekjekt å strikke. Og raskt!

Det neste paret er Rococo Socks av Anne Hanson. Dette mønsteret «fulgte med» den siste sokkepakken fra Projo. Riktignok sammen med et hespe (herlig, herlig) Malabrigo.

Jeg valgte å strikke sokkene i hvitt Austerman Step Classic.

De er strikka på lang rundpinne 2,5 mm (Magic Loop), og mønsteret var forbausende lett å memorere.

Jeg ser ikke vekk fra at jeg strikker disse om igjen en gang, også.

Disse er strikka fra tåa og opp. I oppskrifta er det brukt ei såkalt «Short row toe», men jeg foretrekker Judy’s Magic Cast on.

Dette, sammen med Jeny’s Surprisingly Stretchy Bind Off gjør at tå-opp sokker er likestilt med de mer «vanlige» både når det gjelder selve strikkinga og passformen.

Stikkord: , , , , , , , , ,

9 kommentar to “Ett par pulsvarmere og to par sokker”

  1. Myr Says:

    Oj, er de to første bildene av samme garnet? Ikke lett å gjengi farge med kameraet nei
    Kjempefine sokker og pulsvarmere 😀
    Ha en fin kveld
    /Myr

  2. MayM Says:

    Nydelige sokker og pulsvarmere 🙂

  3. Strikkelitol Says:

    Duverden så mye fint du lager! Nydelige pulsvarmere og sokker!

  4. Pinnepenn Says:

    Så fine ting, likte de hvite sokkene spesielt godt. 🙂

  5. strikkefrua Says:

    Alt er fint, men de hvite sokkene er finest.
    Jeg liker ikke gjetteleker jeg. Er alt for nysgjerrig av meg:)

  6. G-Anette Says:

    Skjønner godt du vil lage flere av disse pulsvarmerne, veldig flotte! Og det garnet var nydelig..
    Og de hvite sokkene….SÅ lekre! 🙂

  7. Unni Says:

    Flotte sokkar og pulsvarmarar du har strikka 🙂 Du er dyktig:)

  8. Emilie Carlsen Says:

    Hei!
    Jeg likte de hvite sokkene veldig godt! Har du muligens oppskriften enda?

    Vil du være så grei å sende oppskriften til:
    emilie_carlsen@hotmail.com

    Mvh Emilie

  9. teshastrikk Says:

    Takk, Emilie! Nei, dessverre, den «fysiske» oppskrifta har jeg ikke lenger. Men viss du er medlem på Ravelry kan du kjøpe oppskrifta der!

Legg igjen en kommentar

