Kortermet lang-genser

Litt av en tittel! Men det er nå engang det det er.

Jeg har strikka en lang kortermet genser til meg sjøl. Det er jammen ikke ofte det skjer – at jeg strikker noe til meg sjøl, mener jeg!

Denne så jeg ferdigstrikka da jeg var på Hillesvåg Ullvarefabrikk i sommer, og etter å ha prøvd den på fant jeg ut at jeg ville ha en sånn.

Etter en kort betenkningstid fant jeg ut at jeg ville strikke modellen i bondeblå Hifa Sharm Bomullsgarn 12/4. Det gikk med omlag 250 gram.

Genseren er strikka på p. 2,5 og 3,5 mm. Til tross for at garnet er ganske tynt gikk det forbausende raskt å få genseren ferdig.

Her er genseren ferdig, hengende på hytteveggen. Den er riktignok verken vaska eller strøket.

Det er en genser jeg helt klart føler at jeg bør ha en liten singlet under. Alt i alt er jeg ganske fornøyd med genseren, sjøl om jeg nok syns den er litt i lengste laget. Og det sier jeg – som er forholdsvis lang sjøl…

Stikkord: , , , , ,

7 kommentar to “Kortermet lang-genser”

  1. mimouna Says:

    Fin og anvendelig genser. :o)

  2. Lise H Says:

    Den genseren var flott!

  3. MayM Says:

    Flott genser !

  4. Astrid Says:

    Heisan Svigers!
    Du skulle hatt bilde av genseren med deg sjøl inni.du va jo sååå flotte!!! Eg konne tatt bildet eg vett du……
    Genseren e skikkelig fine! Eg e begynt på Kragejakkå te meg sjøl,trur det kan ta si tid,43 cm med glattstrikk fram og tebake-stønn….

    Klem fra meg!

  5. dorthe Says:

    den er jo kjempefin:) Nydelig farge:)

  6. smarie Says:

    Wow…kjempeflott , og for en flott farge ;o)

  7. Zirkona Says:

    Så deilig ut! Nydelig farge! Hadde vært flott og sett den kortlange på den dyktige eieren!

Legg igjen en kommentar

