Blossom

Blomstre – ja, det er noe det gjør til gagns på hytta nå!

Spesielt rosene!

De har vært sterkt prega av den uvanlig lange og kalde vinteren med uvante snømengder, men nå tar de igjen!

I helga har jeg hatt roser i små mugger nesten alle steder i hytta, her er vinduet ved spisebordet.

Små mugger er forresten en annen liten dille jeg har…

Men nå prater jeg meg helt bort!

Navnet i overskrifta referer seg til sjalet (eller riktigere sagt: tørklet) som jeg strikka litt tidligere i sommer. Sjal er noe jeg stort sett bare har beundra hos andre, men ikke strikka så mye sjøl…

Dette sjalet «starta» med et impulskjøp (neimenn, gjør jeg sånt, da???) på Systova i Sams Senter på Bømlo. Et lite nøste (25 gram) Plumet lyste mot meg med en fristende, lekker blåfarge. Et eneste, lite nøste – men likevel hele 25o meter.

Så var det å lete etter en passende oppskrift på et lite trekanttørkle, for det var det jeg så for meg. Svaret var nærmere enn jeg var klar over: i bokhylla mi!

Jeg hadde til og med tatt med meg boka på sommerferie til hytta…

Boka var «Luxury Yarn One-Skein Wonders», og oppskriftas fulle navn er «Blossom Silk-SeaCell Shawl», eller altså bare Blossom.

Det er for øvrig det samme bildet jeg har brukt i headingen min nå i det siste.

Ser det ikke lekkert ut? SÅ lett og luftig!!!

Stikkord: , , , , ,

7 kommentar to “Blossom”

  1. Pinnepenn Says:

    Nydelig farge! Det ser så godt ut. Fint sjal.🙂

  2. hisae Says:

    Nydelig sjal i lekker blåfarge

  3. Guri Says:

    Sjalet er helt nydelig🙂 Og blomster i små mugger er bare kjempekoselig! Skjønner godt at du pynter opp med det mange steder🙂
    Ha en fortsatt fin dag🙂

  4. Torunn Says:

    Nydeleg sjal. Koseleg md blomstrar i mugger, skjønar godt at du pyntar opp med det over alt.

  5. Zirkona Says:

    Herlig sjal! Ser svært lett ut, samtidig som det sikkert luner godt på skuldrene.

  6. Strikkelitol Says:

    Nydelig sjal! Det var fin farge!

  7. Hilde Johnsen Says:

    Nydelig sjal, og fargen er bare lekker. Passer godt til navnet…lett og luftig🙂

Legg igjen en kommentar

