Bestemorteppe

Som nevnt i en tidligere blogg er jeg blitt mer og mer begeistra for boka «Myk start» av May B. Langhelle! En av oppskriftene i boka er det såkalte «Bestemorteppet».

Inderlig enkelt – men klassisk «rent» og praktisk.

Tilfellet ville at jeg så dette teppet ferdig da jeg var på Hillesvåg Ullvarefabrikk. Der hadde de brukt sitt «eget» garn, Tynt kamgarn Alv. Det er et fin-fint markedsførings»triks» – funker i alle fall så det suser for meg – at kundene får se, og ikke minst, TA på produktene.

Jeg endte opp med endel av de der rullene med Kamgarn, gitt…

Og her er altså 200 gram med lyseblått kamgarn omforma til et babyteppe:

Det blir nok ikke et «ekte» bestemorsteppe denne gangen, muligens heller en kollega-gave. Vi får se.

Teppet er ganske stort, ca. 1,10 x 1,10.

Stikkord: , , , ,

18 kommentar to “Bestemorteppe”

  1. Bittami Says:

    Så nydelig teppe du har strikket:-)
    Har ikke den boka, men den står på ønskelista mi…
    Flotte og mange sokker også har du fått til, jeg føler jeg henger etter med sokkestrikkingen. Har så mye annet som frister…
    Ha en flott dag!

  2. medina Says:

    Det var nydelig. Tittet litt nedover og du har vært kreativ på sokkefronten.

  3. LivM Says:

    Dette teppet ser riktig fint ut, lett og luftig. Heldig den babyen som får dette. Flotte sokker har du strikket i det siste også!

  4. Hilde Johnsen Says:

    wau…for et nydelig teppe. Riktig så lekker ei farge.
    Har nå prøvd med på Tesha – tøffelen. Veldig grei oppskrift og god passform.
    Ellers så har du en utrolig flott blogg.

  5. Lena Says:

    Det ble jo skikkelig lekkert! Jeg har selv boka, og det er så mye fint inni der! Og dette teppet tror jeg at jeg skal strikke neste gang det trengs en barsel-gave🙂

  6. Hobbyvenn Says:

    Teppet var virkelig flott! Og mange flotte sokker har du strikket i sommer også. Og det gamle strikkeheftet ditt må det være morro å finne…

  7. grete Says:

    Det var et flott baby teppe. Så har du strikket mange fine sokker.

  8. MayM Says:

    Flott babyteppe. Hmmm har igrunnen mye av dette garnet i kjelleren fra da jeg brukte strikkemaskin. Kanskje en ide å strikke babyteppe !!!!

  9. Pinnepenn Says:

    Så fint teppe!

  10. rigmor Says:

    det var kjempe flott :-))

  11. Xhantippe Says:

    Nydelig teppe i en utrolig lekker farge. Heldig kollega du har!

  12. Wenche/chawo Says:

    Nydelig babyteppe i herlig farge

  13. Guri Says:

    Det var nydelig! Ser lett og deilig ut🙂

  14. Tille Says:

    Kjempeflott teppe!!
    Jeg har boka, men det teppet har jeg alltid bare bladd forbi. Spørs om ikke det blir en endring på det nå🙂
    Det var skikkelig fint!

  15. Elisabeth Says:

    Kjempefint teppe!! Så mye fint du har strikket i sommer! Jeg er imponert!!🙂

  16. Zirkona Says:

    Teppet var berre lekkert!!

  17. Monai Says:

    Lekkert teppe! Alltid mye fint å finne på bloggen din.

  18. Nina Says:

    Synes den halsen var kjempelekker, vet du om mønsteret er å få kjøpt?

Legg igjen en kommentar

