Rillestrikket genser til Go’gutten

I all sin enkelhet – denne rillestrikka genseren falt i smak både hos mammaen og farmora, så da måtte bare Go’ungen finne seg i det!

Mønsteret fant jeg i Alt om Håndarbeides Strikkemagasin, aprilnummeret. Det var for øvrig i det samme bladet som jeg fant oppskrifta til Jentevesten jeg har blogga før.

Denne gangen valgte jeg å la være å bestille garnet som er anbefalt i bladet, jeg valgte det mye billigere og lettere tilgjengelige Gjestal Bomull Sport. Helt OK, spør du meg!

Den eneste ulempen var at jeg trengte litt mer garn enn jeg hadde kalkulert med, men det er da ingen sak når SparKjøp bare er en liten kjøretur unna?

Joda, det var ei lita hake til, oppskrifta gikk bare opp til 4 år, og gutten på 5 år trengte en litt større genser enn det. Men også det var fort gjort. Det var jo bare et lite spørsmål om enkel matematikk…

Genseren er strikka i rillestrikk, forstykke, bakstykke og ermer. Men å sy sammen rillestrikkede plagg kommer strengt tatt ikke inn under montering. I alle fall nesten ikke…

Lettstrikka som bare det!

Men tøff ble den, i alle fall…

Stikkord: , , , , ,

7 kommentar to “Rillestrikket genser til Go’gutten”

  1. mono Says:

    Så flott genser! =)

  2. hisae Says:

    Stilig genser

  3. Emme Says:

    Kjempestilig genser, liker veldig godt riller og striper selv jeg! Nydelige farger i tillegg så er det jo perfekt🙂

  4. Zirkona Says:

    Enig med «du»! Den ble tøff! Herlig genser som er god å ha hele året!

  5. Pinnepenn Says:

    Så fin genser.🙂

  6. Hobbyvenn Says:

    Den genseren likte jeg godt. Flotte farger også.

  7. Loppelill Says:

    Så tøff genser!

Legg igjen en kommentar

