Lighthouse Gansey Socks

Dette er enda ett eksempel på at det går an å slå flere fluer i et smekk!

1) Mine kjære trenger alltid sokker!

2) Jeg skal strikke 52 par sokker dette året også, dette er par #9.

3) Utfordringen i Sockdown i juli omfatter blant annet designeren Anne Hanson.

4) I Solid Socks er juli-utfordringen å bruke en farge fra «ditt lands flagg».

Jeg har strikka sokkene i Mor Aase Baby, fordi jeg trengte tynt “flaggblått” garn, og dette var lett tilgjengelig. Man kan muligens gå ut fra at det vil bli store hull på hælene temmelig fort. Og så da??? Ser ikke problemet…

Mønsteret, Lighthouse Gansey Socks, var artig å strikke, så dette gikk fort! Jeg bruker som vanlig lang rundpinne (2,5mm, 80cm) og Magic Loop.

Den eneste endringen jeg har gjort i forhold til oppskrifta er på tåa. Jeg foretrekker å felle til det er 16-20 (8-10 på oversida/undersida) masker igjen, og så maskesy disse sammen. I oppskrifta står det felling til 6 masker gjenstår og så «snurpe» sammen tåa.

En liten innrømmelse, litt flau:

Egentlig har jeg strikka 4 sokker i dette mønsteret.

Det har seg nemlig sånn at jeg starta med å strikke av noe annet babyullgarn, bare fordi det var det jeg hadde i “garnlageret” mitt på hytta.

Og det var ikke før jeg skulle felle av til tåa på sokk nr.2 at jeg oppdaga:

Trøbbel: 2 ulike garn!

Så nå ligger det to litt (bare litt, Gubben sier at det ikke gjør noe, men det syns jeg…) umake sokker i “UFO”-korga…

Men disse ble ganske fine, og de kom aldri til Gubben – Fot(o)modellen stakk av med dem!

Stikkord: , , , , , , ,

7 kommentar to “Lighthouse Gansey Socks”

  1. Pinnepenn Says:

    Så fine sokker, og fargen er også fin. Heldige sokkemodellen.

  2. LivM Says:

    Sokkene ble jo supre, men jeg er fortsatt forbauset over alle som strikker sokker uten forsterket garn. Men som man sier, da kan man jo bare strikke et nytt par!!

  3. Zirkona Says:

    Disse var stilige! Jeg kjenner at disse allerede står på MÅ lista! Som alltid – nydelig arbeid!

  4. Loppelill Says:

    Stilige sokker!

  5. Unni Says:

    Det var flotte sokkar du har strikka🙂

  6. G-Anette Says:

    Hei, for en flott blogg du har🙂 Masse inspirasjone å hente her! Legger deg på blogg-lista mi hvis det er greit🙂

  7. teshastrikk Says:

    Takk! Du kan da skjønne at det er OK at du legger meg på blogg-lista, bare hyggelig, det!

Legg igjen en kommentar

