Eesti Trail Hiking Socks

Disse sokkene er et av julibidragene mine i Sockdown på Ravelry, og samtidig par nr.7 i 52 Pair Plunge IV.

De er designa av den ikke helt ukjente Nancy Bush, og oppskrifta har jeg funnet i boka «Favorite Socks».

Sjølsagt er det min Kjære som skal ha disse sokkene også, han bruker som nevnt bare hjemmestrikka sokker, og gjett om han sliter dem ut også!

Kanskje jeg burde drevet litt forskning på sokkesliting?

Noe jeg i alle fall har funnet ut er at det å strikke inn forsterkningstråd i hælen er bortkasta på hans sokker. Resultatet er at det desto fortere blir slitt – i overgangen…

Dette garnet, Sterk (fra Du Store Alpakka), er i alle fall herlig å strikke av! Så får vi se om det lever opp til navnet sitt!?!

Mønsteret er strikka i en rest Dream in Color Smooshy, i en grønnmelert farge.

Jeg har strikka vrangborda en god del kortere enn i oppskrifta, siden Gubben ikke liker så høye sokker.

Og du – legg gjerne igjen en liten sommerhilsen!

God sommer fortsatt til deg også!!!

Stikkord: , , , , , , ,

Én kommentar to “Eesti Trail Hiking Socks”

  1. Unni Says:

    Flotte sokkar gubben din får🙂
    Ha ein fortsatt fin sommar du og, håpar at godveret kjem her vest og no etterkvart.🙂

Legg igjen en kommentar

