Par # 6: Du og eg

… eller «You and I» som jeg har kalt dem på Ravelry!

På Sockdown er de et bidrag i utfordringen: design dine egne sokker (DYO), og dyktig inspirert av en mønsterrapport jeg fant i ei gammel håndarbeidsbok klarte jeg ikke å la være å ta utfordringen.

Rapporten går over 13 masker i 24 omganger. Jeg har i store trekk beholdt rapporten slik den var, men for å få jevnere overganger har jeg gjort en del små forandringer.

Garnet er Filcolana Arwetta, kjøpt på 123knit. Det er første gang jeg strikker av dette garnet, og sjøl om det ikke kan måle seg med herligheter som Malabrigo, Cherry Tree Hill o.l., var det helt OK!

Fargen heter Curry, og er bare helt skjønn!

Jeg har strikka på lang rundpinne 2,5 mm (Magic loop).

Sa jeg at jeg er kjempefornøyd???

Ok. Innrømmes herved…

Navnet? Veldig symbolsk, egentlig:

Se hvordan de to mønstrene (flettene og hullmønsteret) «vandrer sammen» hele veien, og hvordan de lener seg mot og støtter hverandre i både medgang og motgang…

Stikkord: , , , , , , , ,

6 kommentar to “Par # 6: Du og eg”

  1. Strikkelitol Says:

    Kjempe fine sokker!!

  2. zirkona Says:

    Dette var innertier fra teshadesigneren! Disse var praktfulle!

  3. Inger K. A ndersen Says:

    Hei!

    Kjempeflotte sokker! Og jeg følger med i bloggen din. Du er fantastisk til å strikke sokker.

    Hilsen Inger

  4. Ginko Biloba Says:

    Er virkelig imponert over dine sokke – og mønsterkunnskaper!
    Virkelig fine.

  5. Solveig Says:

    Kjempefine sokker og fin symbolikk!

  6. Nå også som designer på Ravelry! « mellom maskene… Says:

    […] eller “Du og eg” – som de ville komme til å hete på norsk. Jeg har blogga dem her tidligere. Foreløbig har jeg bare utarbeida oppskrifta på engelsk, siden det var der […]

Legg igjen en kommentar

