Jentevest

Jeg falt fullstendig for denne jentevesten da jeg så den i «Strikke nr.4«, det forholdsvis nye strikkemagasinet fra Alt om Håndarbeid. Jeg har kjøpt bladet hver måned fra det første nummeret i oktober i fjor.

Det har vært som med andre håndarbeidsblader – noe har vært topp, noe litt spennende, og sjølsagt noe helt uinteressant. Sånn er det bare.

Men denne jentevesten måtte jeg altså bare strikke til God’jenta mi! Siden jeg likte fargen og hele «pakka», endte det med at jeg bestilte både garn og knapper fra Ingelise i Danmark.

Garnet heter Kreta, og er 53% bomull, 35% ull og 12% polyacryl. Det virker litt «hardt», og er vel ikke det beste garnet jeg har hatt på pinnene, for å si det sånn, men det er helt OK. Og etter vask ble det slett ikke verst.

Fargen er korallrød, tror bildet yter fargen sånn noenlunde rettferdighet.

Vesten er strikka ovafra og ned, og økningene skjer hele tida i bladmønsteret. Alle kantene er hekla rundt etterpå.

Jeg har strikka vesten i størrelse 8-10 år. God’jenta mi blir 8 år (oi!) i høst, men jeg strikker vel heller litt stramt enn løst, så jeg tenkte det ville passe best. Og jammen var det BINGO!

Stikkord: , , , , ,

9 kommentar to “Jentevest”

  1. hobbyvenn Says:

    Så flott vest. Jeg har bladet, men kan ikke huske at jeg så den vesten der… Må vist finne frem bladet igjen. Likte fargen godt også.

  2. smarie Says:

    Nyydelig vest….tror jeg må «adoptere» ideen her ;o) Blir nok en sånn til prinsessen..;o)

  3. nunne Says:

    Denne var bare lekker. Fint med den hekla kanten rundt. Ble liksom prikken over i-en. Lekker farge til småjenter.

  4. Lunamon Says:

    Ja den er kjempefin!
    Jeg valgte å lage tunika og ikke vest og bare en hello kitty knapp i halsen. Strikket den i 4-6 år til min snuppe på 3 og jeg måtte strikke den lengre enn oppskriften for at den skulle passe henne.
    Den blei så fin at naboen måtte ha litt hjelp sånn at hun lager en i Paris i voksen str. nu.

    Ha en flott kveld videre.

  5. amylin Says:

    Så flott vvest!

  6. LivM Says:

    Super vest du har strikket. Det bladet skulle jeg nok hatt!

  7. Wenche/chawo Says:

    Så lekker vest,du har strikket.

  8. Lena Says:

    Det var en veldig herlig vest!!!

  9. zirkona Says:

    Denne var lekker og må bli nydelig på ei prinsesse! «Hullmønsterborden» med blader fint dandert langs kragen gjorde den til noe spesielt

Legg igjen en kommentar

