Par # 1 og 2 er i boks!

Begge parene er til min største (!) «kunde» på sokkefronten: Min Kjæreste!

Det første paret, Old Navy, er strikka i ONline Supersocke på p.3 mm.

Av og til gjør det faktisk ingenting om ikke fargeskiftene blir identiske på begge sokkene!

Mønsteret finner du på Ravelry, HER. Det er et enkelt og fint «jukse-flette»-mønster. Her er et «nærsyn»:

Dette mønsteret fortjener faktisk å bli strikka i ensfarga garn også, men det får bli en annen gang…

Par nummer to, Escher-Würfel (Eschers kube), er ikke et sokkemønster i egentlig forstand – bare en mønsterrapport.

Men når du har vært bitt av sokkebasillen så alvorlig som meg er det ikke noen særlig utfordring å finne ut resten.

Disse er strikka i Silja på p. 2,5mm. Den største utfordringen var faktisk om jeg ville ha nok garn. Og det kan man si: tre meter totalt var igjen!

Og det takket være at min kjære foretrekker korte skaft på sokkene sine!

Jeg syns begge disse mønstrene er svært så «mannlige» – passer godt viss du skal strikke herresokker, men ikke er så gira på de vanlige, kjedelige variantene.

Stikkord: , , , , , ,

7 kommentar to “Par # 1 og 2 er i boks!”

  1. Anne-Britt Says:

    Du er en racer på sokker. Fine blir de også

  2. Strikkelitol Says:

    Kjempe fine sokker du har strikket. Flott mønster på begge to!

  3. Laila Says:

    Så stilige disse sokkene var. Ser ikke bort i fra at jeg prøver meg på den øverste oppskriften etterhvert.

  4. zirkona Says:

    Nydelige sokker igjen. Likte kubemønsteret spesielt godt!

  5. Wenche/chawo Says:

    Det var to flotte sokke par,du har strikket.

  6. AnitaK Says:

    Flotte sokker som alltid, og kjekt med tips til sokker som passer til menn, ikke så mange av de🙂

  7. grete Says:

    Her var det masse flotte sokker. Fint mønster på dem.

Legg igjen en kommentar

